Не става без доверие

Не става без доверие

Не става без доверие

Доверието е ключов елемент за ефективната работа на всеки успешен екип. Това важи в особена сила, когато неговите членове работят от разстояния – фактор, който прави изграждането и поддържането на доверието по-трудно. Каквато и да е конкретната ситуация, в която се намира вашият екип, най-доброто нещо, който един лидер може да направи за създаването на култура на доверие, е даването на личен пример. Ако искате хората да ви имат доверие, то първо трябва самите вие да демонстрирате, че сте им готови да повярвате. Ето как да го постигнете:

Повярвайте в техните способности

Дайте на служителите си свободата да разкрият пълния си потенциал. Забравете за микромениджмънта и постоянния контрол. Когато показвате на членовете на вашия екип, че вярвате в тях и знаете, че могат да се справят със задачите, които са им били възложени, ви им изпращате ясното послание - истинското предизвикателство не са трудностите, пред които са изправени в работата, а намирането на вяра в собствените им възможности. Ако някой ваш служител не дава най-доброто от себе си в работата, трябва да се запитате дали сте му дали възможността да блесне. Изграждането на успешен екип и организация преминава през развитието и употребата на уникалните възможности на всеки служител. Този процес започва с доверието.

Повярвайте, че те ще бъдат честни

Един от основните компоненти на доверието е честността – да знаете, че можете да се доверите на думите на другите. За да изградите доверие в рамките на екипа си, приемете за лична политика да вярвате на всичко, което ви казват вашите колеги, освен в случаите, когато имате сериозни доказателства за противното. Дори в последният случаи е по-добре да задавате въпроси, отколкото да правите прибързани заключения.

Повярвайте, че служителите ви ще бъдат надеждни

Покажете на членовете екипа си, че не само разчитате на тях, но и им се доверявате да постигнат желаните резултати и да изпълнят задачите си навреме. Уверете се, че показвате на екипа си същото ниво на надеждност, което очаквате от него.

Повярвате, че те ще бъдат отговорни

Изградете доверие и помогнете на служителите си да израснат в професионален план като им дадете нужната власт, за да могат да се справят със проблемите, пред които се изправят, използвайки личната си преценка. Не изисквайте от тях да търсят вашето одобрение за всяко малко решение, а насърчете поемането на отговорност и отчетността.

Повярвайте в себе си

Изграждането на доверие в работата изисква добро себепознание. Лидерите, които не вярват в себе си, трудно могат да се доверят на другите. Научете се да се доверявате на себе си и да бъдете уверени в решенията си, за да може да предадете тези черти и на останалите.

Доверието е най-важната съставка в отношенията между лидерите и техните екипи, в във връзките между отделните служители и в рамките на организацията като цяло.

...............

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ