Всичко ще бъде различно!

Всичко ще бъде различно!

Докато все повече компании започват да работят по трансформация на работното място в подготовка за бъдещето след пандемията, много продължават да предлагат гъвкави условия за работа от разстояние. Това създава хибридна работна среда, при която някои хора служители работят от офиса, а други от вкъщи. Няма как тази разкъсаност на работната сила да не повлияе на ежедневните операции, като лидерите и техните екипи се нуждаят от нови навици и системи за синхронизиране на различните условия на работа.

„През март всички се качихме на машината на времето на коронавируса, която ни изпрати в бъдещето“, коментира Джеф Шварц, автор на „Work Disrupted: Opportunity, Resilience, and Growth in the Accelerated Future of Work“

„Инструментите, чието разработване и пускане на пазара щеше да отнеме между 5 и 10 години, бяха създадени в рамките на 5 седмици, а в някои случаи и 5 дни. Сега, когато говорим за връщане в офиса, не можем да използваме старите карти за навигация в новия свят. Пандемията даде тласък към нов начин на работа“, добавя той.

Максимизирането на ефективността и продуктивността в настоящата хибридна обстановка изисква възприемането на практики, ускорени от пандемията, както и развитието на нови умения.

Гъвкаво работно време

Работата от разстояние превърна професионалния и личния живот в едно цяло, като гъвкавото работно време бе основният способ за приспособяване към новите условия на работа.

„Преди мислехме, че можем да имаме кариера от една страна и личен живот от друга. По време на ерата на COVID станахме свидетели на края на т.нар. баланс между работата и личния живот, след като двете сфери на живота се интегрираха в една“, казва Шварц.

По думите му работниците вероятно ще искат да запазят тази интеграция и в бъдеще, тъй като тя позволява по-добро планиране на работата. Наличието на гъвкавост, която ни дава възможността да разместваме различни задачи, за да имаме време за личните си отговорности, ще остане важен фактор в работното място на бъдещето.

Умения за виртуален мениджмънт

„Миналото лято питахме: Кои са хората, които не могат да си вършат работата извън офиса, и как можем да ги върнем безопасно там? Въпросът след една година на работа от разстояние вече е: Какви са начините, по които служителите предпочитат да работят, и как да разбираме техните предпочитания?“, отбелязва Шварц.

Според него работниците ще започнат да се вписват в нови категории, като например домошар, офис обитател и кафе номад, като мениджърите ще трябва да намерят правилния начин за управление на екипите, съдържащи различни типове служители.

„Разберете какъв начин на работа предпочитат вашите служители в момента. Някои може да ценят повече взаимодействията в офиса, докато други може да имат деца, които учат от вкъщи, което прави възможността за работа от разстояние важна за тях. Когато обаче децата се върнат на училище, техните предпочитания може отново да се променят. Мениджърите трябва постоянно да са запознати с нуждите на своите служители, за да могат да ги подкрепят“, казва Шварц.

Управление на времето

Човек трябва да може да управлява ефективно времето си, когато работи от вкъщи, тъй като в противен случай рискова да загуби много фокус върху важните неща и да започне да страда от хронично отлагане. В хибридната среда на работа служителите и мениджърите трябва да определят приоритети час по час, ден за ден и седмица за седмица. Те трябва да структурират времето си така, че да могат да се справят с най-важните задачи.

„Технологичното изтощение от виртуалния офис представлява реален риск, като способността на служителите да заделят време, в което да се грижат за себе си, е по-важна от всякога. Не всички разполагат с домашна работна среда, която дава предпоставка за висока продуктивност и креативност“, отбелязва Шварц.

Преосмисляне на работното място

След като все повече служители започнат да се връщат на работното си място, работодателите ще трябва да определят кои дейности е необходимо да се извършват в офиса и кои могат да се изпълняват във виртуална среда. Например, ако работата на един служител опира до седенето пред компютърен монитор по цял ден, то това е дейност, която той лесно може да извършва и от вкъщи.

„Много задачи могат лесно да бъдат изпълнявани от разстояние. Когато служителите започнат да се връщат в офисите, лабораториите или кампусите, лидерите трябва да зададат въпроса: „Какво трябва да направим по-различен начин“, казва Шварц.

Тъй като хората са социални същества, офисът трябва да бъде мястото за изграждане на връзки и дискутиране на важни теми, което означава, че новите работни места ще имат нужда от повече общи пространства.

Приспособимост

По време на пандемията за компаниите стана важно не само това за каква работа са назначили даден служител, но и какво той може да прави извън нея. Много инженери, които работеха по производството на автомобили, бяха натоварени със създаването на апарати за обдишване.

„На пазара имаше нужда, а организациите търсеха хора, които имат потенциал. Работата опираше до това, което е описано в обявата. COVID преобърна този модел нагоре с краката. Възстановяването от пандемията ще бъде фокусирано върху създаването на работна среда, където потенциалът е важно качество“, казва Шварц.

.........................

Стефани Воза за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ