Конфликтът – скритият коз в корпоративните среди

Конфликтът – скритият коз в корпоративните среди

Избягвате ли конфликтите? Не сте само вие. Това е доста разпространено поведение в корпоративните среди и ние неведнъж сме писали как точно да го правите. Има обаче и друга гледна точка.

Тенденцията да избягваме конфликтите е съвсем човешка. Повечето хора се притесняват, че несъгласията и негативните послания ще внесат напрежение между тях и хората, с които имат контакти всеки ден. За съжаление обаче избягването на конфликтите понякога води до безкрайно преразглеждане на бизнес плановете и по-ниско изпълнение на професионалните задължения, което се отразява неблагоприятно на организационния живот, пише Рон Ашкинс за Harvard Business Review.

Погледнете се в огледалото и си дайте честна оценка на способността си да оспорите дадени аргументи или да създадете градивен конфликт.

Говорете с приятелите си, семейството или колегите. Какво е мнението им за вашата готовност да се включите в конфликта, както и способността ви да го направите конструктивно? Посъветвайте се с тях за конкретни ситуации или модели, които те могат да видят, но не са видими за вас.

Направете някои експерименти, особено в области, които са обичайно трудно за вас. Опитайте се да убедите шефа си в обратното, когато той казва, че няма смисъл. Говорете на заседание, когато не сте съгласни. Винаги започвайте разговора с предварителната уговорка, че целта ви не е да създавате конфликтни ситуации, а да търсите конструктивен диалог.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

El Pais: ЕС нарича срещата Тръмп - Путин в Будапеща „политически кошмар“
Тръмп: Стига кръвопролития! Войските на Москва и Киев да спрат там където са в момента
Нобелов лауреат по физика, с важен принос в науката на XX в., почина на 103 години
Важни решения по пътя към успеха
На днешната дата, 19 октомври. Ден на българския лекар
Президентът на Унгария пристига на официално посещение у нас
Защо автоматизацията с чатботове е ключът към успеха на вашия бизнес: Преглед на възможностите и ролята на AI-Masters агенцията
Продажбата вече не е достатъчна - време е да се предизвикат емоции