Успяха ли компаниите да задействат плановете си за управление на кризи?

Успяха ли компаниите да задействат плановете си за управление на кризи?

Успяха ли компаниите да задействат плановете си за управление на кризи?

Малко над една трета от компаниите у нас са имали предварителен кризисен сценарий, който е бил успешно моделиран по време на извънредното положение заради коронавирусната инфекция. Други 42% обаче биха искали да подобрят предварителната си подготовка за бъдещи кризи. Това показват данни от проучване, проведено от Бойден България през втората половина на месец май. То измерва и обобщава оценката за реакциите на компаниите на извънредната ситуация. Обхванати са над 330 представители на директорския състав на фирмите в страната – изпълнителни, финансови и оперативни директори, както и основни сектори като търговията, производство, финанси, фармация и технологии. Проучването е извършено чрез онлайн въпросник, а търсеният ефект е да се провери качеството на стратегическото планиране като инструмент за предвиждане на неочаквано положение и приложението му в състояние на кризи и форс мажьор.

За постигане на добра предварителна подготовка при извънредни ситуации, организациите би трябвало да имат въведен структуриран процес по стратегическо планиране за средносрочни и дългосрочни времеви хоризонти при използване на различни инструменти и специализиран екип, коментират от Бойден. Мнозинството от фирмите декларират, че имат структуриран процес по изработване на стратегия, както и че те самите участват в този процес. Като цяло 54% от компаниите смятат, че са реагирали адекватно на извънредната ситуация с COVID-19.

Само една трета от запитаните компании имат обаче отдел Стратегическо планиране, в болшинството организации тази функция е в обхвата на отдел Финанси и Изпълнителния Директор. Времевият хоризонт на стратегическите планове преобладаващо е в рамките на 3-5 години.

Главният стълб на добрата подготовка за необичайни ситуации е проработването на различни стратегически варианти. Малко над половината от респондентите потвърждават наличието на вариативно планиране в организациите си, показват още данни от проучването. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ