Албена Райчева: Първенецът в иновациите има най-тежката задача, но и привилегията да бъде разпознат като лидер

Албена Райчева: Първенецът в иновациите има най-тежката задача, но и привилегията да бъде разпознат като лидер

Албена Райчева: Първенецът в иновациите има най-тежката задача, но и привилегията да бъде разпознат като лидер

Иноватор в корпоративния и афинити сегмент в сферата на застраховането, Албена Райчева, изпълнителен директор и член на Управителния съвет на УНИКА България споделя, че един от най-значимите рискове в бизнеса е да изпревариш конкурентите на пазара, въвеждайки иновативни продукти и услуги. „Първият на пазара има най-тежката задача, но и привилегията да бъде разпознат като лидер. Съвсем скоро предстои да представим на българския пазар едно такова ново решение в сегмента на малки и средни предприятия“, допълва тя. УНИКА България е член на един от водещите европейски застрахователни концерни – австрийската UNIQA Group, която има 200-годишна традиция в застраховането, оперира на 18 европейски пазара и е с над 16 млн. клиенти. Вече 30 години компанията е сред водещите застрахователи на пазара, утвърдена като една от най-модерните в сектора с пълна гама от застрахователни продукти и решения в общото, здравното и животозастраховането. Албена Райчева вярва, че именно иновациите са най-силният инструмент, открил пътя към върха за водещи глобални брандове. „Важни са обаче и постоянството, упоритостта, екипният дух, поставянето на високи цели и поддържането на добри резултати.“

Q&A

„За добри идеи и истинска иновация се нуждаете от човешко взаимодействие, конфликт, аргумент и дебат“, казва предприемачът и изп. директор на няколко компании Маргарет Хефернан. Споделяте ли това мнение и каква е личната ви формула за успешна иновация в сферата на застраховането?

Успешните иновации се раждат в добър екип. Не е достатъчна само подходящата идея. Нужни са хора, експерти в различни области, които да могат да превърнат първоначалната искра в работещо застрахователно решение. В УНИКА ценим изразяването на лична експертна позиция, мотивираната аргументация и споделянето на идеи. Процесът по създаване на нов продукт и услуга винаги преминава през множество етапи, така че на финала да сме сигурни, че ще бъдат удовлетворени нуждите на нашите клиенти и партньори. Формулата за успешна иновация е в навременното идентифициране на необходимостите, перспективите, очакванията и добрата реализация, така че предлаганото решение да бъде успешно и високо оценено от нашите клиенти. Важно е техният живот, здраве, имущество и бизнес да са подкрепени от застрахователен партньор, на когото могат да се доверят и който им осигурява сигурност и спокойствие.

Какво провокира раждането на новост в един силно регулиран бранш като вашия? До каква степен сте иноватор и в личния си живот?

Във финансовия сектор вече години наред се търсят възможности за предлагане на клиентски ориентирани, съвременни решения, като в същото време се гарантира висока сигурност и качество на услугата и крайния продукт. Следвайки глобалната тенденция, иновациите намират все повече място и в застрахователния сектор. Търсенето и очакванията на клиентите за нов подход при покупко-продажбите определя в голяма степен необходимостта от иновативни застрахователни решения. В личен план обичам новите предизвикателства. Те ме зареждат с енергия, провокират ме да не спирам да развивам своите знания и умения и ме обогатяват, отваряйки нови хоризонти пред мен.

Как креативността подхранва иновациите в застраховането?

Креативността и комбинативното мислене подпомагат раждането на добри идеи и процеса за подобряване на предлаганите от нас услуги и застрахователни решения. Мисията ни като застраховател е чрез предоставените застрахователни продукти и обслужване да бъдем в полза на обществото и в подкрепа на нашите клиенти и партньори за по-добър живот на тях и техните близки.

***

Визитка

Професионалната кариера на Албена Райчева (Георгиева) започва през 1994 г. в търговска фирма, а в края на 2002 г. тя става част от екипа на УНИКА България, започва като експерт и преминава през няколко позиции и ръководни длъжности. От 2021 г. е търговски директор „Корпоративен и афинити бизнес“ и член на Изпълнителния комитет. През юни 2022 г. става член на Управителния съвет и изпълнителен директор на ЗК „УНИКА“ АД и ЗК „УНИКА Живот“ АД. Притежава три магистърски степени: по икономика и управление на търговията, право и бизнес администрация.

Материалът е част от седмото специално годишно издание „Жената е“, което може да бъде намерено в платформата за дигитално четене ZinZin и онлайн на manager.bg/списание

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ