Да спечелиш доверието на клиента е пътят към изграждането на лоялност

Да спечелиш доверието на клиента е пътят към изграждането на лоялност

Албена Георгиева е главен оперативен директор на „BILLA България“. Отговаря за отделите „Управление на категориите“, „Развитие собствени марки“, „Контрол на качеството“, „Управление на промоционалните активности“, „Управление на вноса“.

- Съвременните потребители вече търсят не просто продукти, а преживяване в търговските вериги. Как го осигурявате?

- За клиентите преживяването е комбинация от любими продукти и допълнителна стойност, която носи усещането, че правят най-доброто за близките си и останалия свят чрез своя избор. В BILLA предлагаме голямо разнообразие от артикули, български продукти с гарантиран произход и контролирано качество на асортимента. В условията на пандемия работим активно за подобряване на потребителското преживяване и удобство – чрез мащабна програма за реновиране на търговските обекти и масирана експанзия, която ни утвърждава като първенец с най-голям брой магазини в страната. Целта е да предоставим модерна обстановка и комфорт при пазаруване.

- Да спечелиш доверието на клиентите е една от най-важните задачи за изграждането на лоялност. Каква е вашата дългосрочна стратегия?

- Постоянство във всичко, което правим, респект към променящия се вкус на клиента, поддържане на ред и хигиена в обектите. Създаването на усещане, че потребителите могат да разчитат на любимия си супермаркет във всеки един момент, изгражда доверие. Подход по изграждане на доверие следваме и към служителите, и към партньорите си. Всяка година обновяваме с нови предимства лоялната програма BILLA Card. Нейното дигитализиране и персонализиране е ориентирано към грижата за личния и семейния бюджет. Подходът доведе до резултати, които надхвърлиха и най-смелите ни очаквания. Заслужихме наградата „Бизнес проект на годината“, мобилното ни приложение стана „Продукт на годината“, но най-вече спечелихме доверието на лоялни и нови клиенти, на които благодарим, че пестят в BILLA.

- Как отговаряте на тенденциите за непрестанна дигитализация? По какъв начин иновациите намират място в BILLA?

- Следим новите тенденции в търговията на дребно и често провеждаме проучвания за нагласите на клиентите. Своевременно планираме и реализираме иновации, които създават удобство за потребителите и заедно с това подпомагат работата на нашите служители. Успешни примери са електронните етикети и касите на самообслужване, които въведохме в част от своите обекти.До края на 2022 г. по-голямата част от магазините на BILLA ще бъдат оборудвани с такива каси, а в следващите 2 години целим електронните етикети да присъстват във всички наши магазини. Брошурата и месечният каталог с предложения за лоялни клиенти също са дигитализирани, като предстоят и други нововъведения.

- Какво е съотношението на български спрямо вносни продукти в магазина, както и био спрямо индустриални? Кой вид стоки са най-търсени?

- Над 80% от предлаганите стоки във веригата са с български произход, доставени от родни компании. Има категории, в които този процент надхвърля 90%. Това са млечни продукти, плодове и зеленчуци, месо, хляб и други в отговор на очакванията и търсенето на клиентите. Потребителите обръщат все повече внимание на устойчивото земеделие, регионален/био/еко произход на продуктите, рециклируеми опаковки, контрол при употребата на пестициди. Биопродуктите с всяка година нарастват като дял от общите покупки. В резултат биоасортиментът, който развиваме, присъства в почти всяка категория храни. Клиентите търсят все повече свежест и пресните хранителни продукти заемат над 50% от тяхната кошница –  затова и пресните стоки, които зареждаме, извървяват кратък път до нашите обекти и са носители на традиционния и обичан вкус.

- Успешно работите по развитието и утвърждаването на собствените марки на „BILLA България“. Един от успешните примери е програмата „BILLA Градини“. Какъв е основният мотиватор да действате в тази посока?

- Като част от програмата следим стриктно за над 700 вида пестициди. 90% от тях отговарят на изискванията на програмата на международната организация „Глобал 2000“, която е наш консултант по проекта, а 49% от пробите са без открити остатъчни нива на пестициди. „BILLA Градини“ подпомогна развитието на редица български производители по пътя им на създаване на безопасни и вкусни свежи храни. Позитивната обратна връзка от клиентите също е налице – те наградиха усилията ни с отличието „Любима марка“ тъкмо в категория „Иновативни марки – храни и напитки“, с което много се гордеем.

- Разкажете ни за „Българска ферма“, която гарантира 100% роден произход. Как се възприема от потребителите?

- Собствената марка „Българска ферма“ е много специална за нас. Оказа се, че намирането на партньори, които обезпечават производство на българско свежо месо със 100% роден произход, е предизвикателство. Тук съвместната работа с българските производители e водеща, за да можем успешно да постигнем необходимия висок стандарт на качество в съчетание с разнообразие от свинско и пилешко месо, което да предложим на своите клиенти. В сектора „Свежо месо“ това е предпочитаната от потребителите марка. През 2022 г. ще работим по разширяване на портфолиото на „Българска ферма“ – в други категории меса и други традиционни свежи хранителни категории.

- Как планирате и занапред да балансирате между ключовите приоритети на BILLA – лидерска позиция по брой обекти в страната, поддържане на разнообразен асортимент и утвърждаване на лоялност?

- Дигитализацията, устойчивото развитие и отговорността към обществото залягат в нашето ДНК. Те ще бъдат основен фокус на дейността ни и през следващите години. Ще продължим активно да работим по увеличаване на броя магазини и обновяване на търговските обекти с инвестиции в отговорната консумация на ресурси. Приоритет за нас е и намаляването на хранителните отпадъци – чрез правилно транспортиране, съхранение и излагане на продуктите. Предстои сериозен анализ на асортимента и всички свързани процеси с цел удовлетворяване на клиентските очаквания, подобряване на ефективността и оптимизиране на ресурсите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Гърция премахва таксите за теглене от банкомат
Гръцките власти предупредиха за екстремно високи температури до 45°
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
По план за 43 млн. евро: Изкуствен интелект ще помага на държавната администрация в Испания
Великобритания започва мащабна акция срещу организаторите на нелегална миграция в страната