Рената Дудлей: Разликата между това човек да остави или да накара нещата да се случват, е именно в инициативността

Рената Дудлей: Разликата между това човек да остави или да накара нещата да се случват, е именно в инициативността

В професионален план Рената Дудлей винаги се стреми да бъде инициативна по отношение на екипите и хората, с които работи. „През последната година поради динамично развиващата се сфера, в която съм ангажирана, се наложи да бъдем иноватори по отношение на позиционирането ни на пазара. За да може един бранд да бъде приет и обикнат, е необходима креативност, която да подкрепи инициативността в създаването на продукт, който да носи преживяване и дълготрайна стойност“, допълва Рената Дудлей. „Фотомейт“ (Photomate) оперира в енергийния сектор и е сертифициран VAP партньор (партньор с добавена стойност) и сертифициран сервизен партньор (CSP) на Huawei за соларни инвертори в Централна, Източна и Северна Европа. Целта на компанията е да доставя интелигентно и надеждно соларно оборудване с максимална техническа поддръжка на своите клиенти.

Q&A

„Има време да оставите нещата да се случат и време да накарате нещата да се случат“, казва една древна поговорка. Споделяте ли тази мъдрост и каква е вашата лична философия по отношение на инициативността в живота и работата?

Напълно. С придобиване на житейски и професионален опит човек неминуемо стига до този извод. Но най-предизвикателната част е да се разпознае съответният период. В крайна сметка човек винаги ще стигне, за където е тръгнал, но има значение дали ще ползва колело, кола, самолет, или ще измине разстоянието пеша. Разликата между това човек да остави или да накара нещата да се случват е именно в тази инициативност. А да разпознаем кога трябва да „настъпим“, кога да зададем посока и кога да „забавим“ е усет, който всеки добива в различен етап от живота си.

Кои са най-смелите инициативи, които сте предприемали в полето на своята професионална сфера, и какви цели се стремите да постигате?

„Смела“ бих нарекла всяка една по-голяма инициатива, която сме предприемали, тъй като за нас като млад екип тя е била нова и различна – когато няма отъпкан път, е изключително трудно. Докато повечето компании предпочитат да наемат рекламни агенции, които да се занимават изцяло с реализирането на маркетинговите им планове, ние решихме да работим сами. В професионален план това за мен е най-смелата инициатива, тъй като работата и координирането между различни фирми и изпълнители, които да реализират максимално точната ти идея в срок, е извънредно труден процес. Изключително съм благодарна на екипа на „Фотомейт“, с който работим и който винаги е плътно зад мен по отношение налудничавите понякога идеи, които имам. А целта накрая винаги е една – да изпълниш задачата в срок по най-ефективния възможен начин.

Коя е движещата сила на вашата инициативност и как я подхранвате?

Движещата сила, бих казала, се дължи на генетични заложби. Колкото и банално да звучи, това си качество дължа на своя баща – полски арт фотограф, който на 40 години решава да се премести в България, без да знае български. „Случайно“ среща майка ми – балерина и артист, и „случайно“ се появявам аз. Като творец баща ми раждаше идеи денонощно, но основно, докато спи. Нерешим с дни казус се решаваше за миг рано сутринта. Типично за семейство на артисти, така е и при мен – решението на идеята се ражда трудно, но дойде ли – планът се изготвя на момента дори докато спя. И както всички знаем, апетитът идва с яденето. Един успешен проект води след себе си нова идея, а след нейното реализиране човек търси следващото предизвикателство, което да надскочи предишните.

Как креативността си комуникира с инициативността в работното ви ежедневие?

Комуникират си перфектно, защото, когато имам идея, мога да я визуализирам в момента и така да преценя къде са слабостите ѝ и какво мога да подобря. Много години се ядосвах на това, че съм завършила графичен дизайн, защото винаги нещо не ми достигаше да се реализирам изцяло в тази професия. Едва сега, след повече от 15 години опит в сферата на рекламата, се оказа, че дизайнът е от помощ на „цялото“ – на основната идея, проект, комуникация. Защото без креативност няма как да се създаде оригинален и различен продукт. Хората вече търсят нещо повече от една пластмасова химикалка и хартиен каталог. Търсят посланието, търсят иновативното – онова, което е практично, идейно и в което е вложена мисъл „лично“ към него. 

***

Бизнес визитка

Рената Дудлей отговаря за маркетинга и рекламата на чешката компания „Фотомейт“ в България. Професионалната ѝ кариера винаги е била свързана със сферата на рекламата, работила е в агенции, корпорации, както и в Столичната община. Завършила е специалностите „Графичен дизайн“ и „Бранд мениджмънт“ в НБУ, „Регионален и бизнес мениджмънт“ в УНСС.

Материалът е част от седмото специално годишно издание „Жената е“, което може да бъде намерено в платформата за дигитално четене ZinZin и онлайн на manager.bg/списание

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Лавров: Русия е готова за мирни преговори за Украйна, но трябва да се обърне внимание на първопричините
Годишен хороскоп: Звездите за бизнеса през 2025 г. (Част 2)
Откриха гигантски запаси от водород, достатъчни за цялото човечество векове наред
Почина 39-ият президент на САЩ и нобелов лауреат за мир Джими Картър
Нов закон за приходите и разходите ще действа до приемането на Бюджет 2025
Тенденциите, които ще оформят кариерата ви през следващата година
Десетки клиенти на германски супермаркет получиха дихателни проблеми заради неизвестно вещество
Светът на парите: 10 главни правила за управление на личните финанси