Рената Дудлей: Разликата между това човек да остави или да накара нещата да се случват, е именно в инициативността
В професионален план Рената Дудлей винаги се стреми да бъде инициативна по отношение на екипите и хората, с които работи. „През последната година поради динамично развиващата се сфера, в която съм ангажирана, се наложи да бъдем иноватори по отношение на позиционирането ни на пазара. За да може един бранд да бъде приет и обикнат, е необходима креативност, която да подкрепи инициативността в създаването на продукт, който да носи преживяване и дълготрайна стойност“, допълва Рената Дудлей. „Фотомейт“ (Photomate) оперира в енергийния сектор и е сертифициран VAP партньор (партньор с добавена стойност) и сертифициран сервизен партньор (CSP) на Huawei за соларни инвертори в Централна, Източна и Северна Европа. Целта на компанията е да доставя интелигентно и надеждно соларно оборудване с максимална техническа поддръжка на своите клиенти.
Q&A
„Има време да оставите нещата да се случат и време да накарате нещата да се случат“, казва една древна поговорка. Споделяте ли тази мъдрост и каква е вашата лична философия по отношение на инициативността в живота и работата?
Напълно. С придобиване на житейски и професионален опит човек неминуемо стига до този извод. Но най-предизвикателната част е да се разпознае съответният период. В крайна сметка човек винаги ще стигне, за където е тръгнал, но има значение дали ще ползва колело, кола, самолет, или ще измине разстоянието пеша. Разликата между това човек да остави или да накара нещата да се случват е именно в тази инициативност. А да разпознаем кога трябва да „настъпим“, кога да зададем посока и кога да „забавим“ е усет, който всеки добива в различен етап от живота си.
Кои са най-смелите инициативи, които сте предприемали в полето на своята професионална сфера, и какви цели се стремите да постигате?
„Смела“ бих нарекла всяка една по-голяма инициатива, която сме предприемали, тъй като за нас като млад екип тя е била нова и различна – когато няма отъпкан път, е изключително трудно. Докато повечето компании предпочитат да наемат рекламни агенции, които да се занимават изцяло с реализирането на маркетинговите им планове, ние решихме да работим сами. В професионален план това за мен е най-смелата инициатива, тъй като работата и координирането между различни фирми и изпълнители, които да реализират максимално точната ти идея в срок, е извънредно труден процес. Изключително съм благодарна на екипа на „Фотомейт“, с който работим и който винаги е плътно зад мен по отношение налудничавите понякога идеи, които имам. А целта накрая винаги е една – да изпълниш задачата в срок по най-ефективния възможен начин.
Коя е движещата сила на вашата инициативност и как я подхранвате?
Движещата сила, бих казала, се дължи на генетични заложби. Колкото и банално да звучи, това си качество дължа на своя баща – полски арт фотограф, който на 40 години решава да се премести в България, без да знае български. „Случайно“ среща майка ми – балерина и артист, и „случайно“ се появявам аз. Като творец баща ми раждаше идеи денонощно, но основно, докато спи. Нерешим с дни казус се решаваше за миг рано сутринта. Типично за семейство на артисти, така е и при мен – решението на идеята се ражда трудно, но дойде ли – планът се изготвя на момента дори докато спя. И както всички знаем, апетитът идва с яденето. Един успешен проект води след себе си нова идея, а след нейното реализиране човек търси следващото предизвикателство, което да надскочи предишните.
Как креативността си комуникира с инициативността в работното ви ежедневие?
Комуникират си перфектно, защото, когато имам идея, мога да я визуализирам в момента и така да преценя къде са слабостите ѝ и какво мога да подобря. Много години се ядосвах на това, че съм завършила графичен дизайн, защото винаги нещо не ми достигаше да се реализирам изцяло в тази професия. Едва сега, след повече от 15 години опит в сферата на рекламата, се оказа, че дизайнът е от помощ на „цялото“ – на основната идея, проект, комуникация. Защото без креативност няма как да се създаде оригинален и различен продукт. Хората вече търсят нещо повече от една пластмасова химикалка и хартиен каталог. Търсят посланието, търсят иновативното – онова, което е практично, идейно и в което е вложена мисъл „лично“ към него.
***
Бизнес визитка
Рената Дудлей отговаря за маркетинга и рекламата на чешката компания „Фотомейт“ в България. Професионалната ѝ кариера винаги е била свързана със сферата на рекламата, работила е в агенции, корпорации, както и в Столичната община. Завършила е специалностите „Графичен дизайн“ и „Бранд мениджмънт“ в НБУ, „Регионален и бизнес мениджмънт“ в УНСС.
Материалът е част от седмото специално годишно издание „Жената е“, което може да бъде намерено в платформата за дигитално четене ZinZin и онлайн на manager.bg/списание
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.