Twingo стана на 20 – любопитни факти
Twingo чества своя 20-годишен юбилей тази година. Когато бе лансиран за пръв път, моделът нахлу вихрено в автомобилния свят благодарение на дръзкия си дизайн, иновативна концепция и игриво поведение, като в крайна сметка записа над два милиона продажби.
Амбициозен проект
През 1989 Renault моли проектния директор Ив Дубреил да предложи малък автомобил, който е компактен, практичен, икономичен и комфортен – но не пряк конкурент на по-голямата му сестра, Clio. Концепцията на Twingo е продиктувана от философията „design to cost“, а мисията на екипа била да предложи компактна кола с новаторски, атрактивен стил на разумна цена. За да се постигне това, единственото решение било да се предприеме напълно различен подход с цел улесняване на живота... Да съблекат излишното и да го заменят с иновации, каквато е плъзгащата се задна седалка.
Опростена гама
За разлика от разнообразните моделни гами, предлагани от много от конкурентите му, Twingo бе уникален, тъй като се предлагаше в една единствена версия, само с един 1,2-литров двигател с 55 к.с. и едно ниво на обзавеждане, което предлагаше електрически прозорци и ябълково зелени контролни лостчета. Twingo бе лансиран с четири различни екстериорни цвята: Outremer Blue, Corail Red, Coriandre Green и Indien Yellow. Можеха да се изберат само две опции: сгъващ се платнен покрив и климатик.
Малък отвън, просторен и гъвкав вътре
Twingo предлагаше монобокс архитектура, която позволяваше по-добро разпределение на пространството между двигателния отсек и кабината. Колелата бяха избутани в четирите ъгъла на автомобила, размерът им бе само един, както и двигателят. Тези атрибути позволиха оптимизирането на интериорното пространство. По време на лансирането си, Twingo оглави класа си в сегмента на малки градски автомобили по отношение на височина, широчина и пространство за коленете на пътниците – най-вече заради своята плъзгаща се задна седалка. В действителност, четирите седалки можеха да се сгънат, създавайки импровизирано двойно легло – уникално предложение, което моментално подчерта интелигентния дизайн и гъвкавост на Twingo.
“От теб зависи да изобретиш лайфстайл, който отива на Twingo!”
Този рекламен слоган придружаваше лансирането на Twingo, наречен от някои „Жабата от Биянкур“. Името Twingo – смес от „Twist“, „Swing“ и „Tango“ – бе емблематично за необичайния, динамичен и естетически-приятния дизайн на този автомобил, който излъчваше оптимизъм и joie de vivre. С Twingo, Renault зае напълно свежа позиция по отношение на автомобила. Умишлено полярна противоположност на престижния автомобил, той вдъхнови нов тип потребление: хората купуваха Twingo за себе си, а не да впечатлят другите. Хората използваха Twingo за своите собствени желания и изобретиха начин на живот, който му подхождаше.
Уникална, завладяваща личност
Twingo не бе смалена версия на Renault Espace. Той можеше да се похвали със своя откроима идентичност, заоблен екстериорен дизайн, който изразяваше сила и красота с почти човешко лице. Дизайнът на арматурното табло гарантираше перфектна видимост и опростеност, функционалност (с централната конзола) и щипка хумор с бутона за аварийните светлини, оформен като носа на клоун.
Най-важните дати
- Март 1993: Търговското лансиране на Twingo, дошло след първоначалното му представяне няколко месеца по-рано на автомобилното изложение в Париж.
- 1994: Французин измина 240 000 км с Twingo през суровата австралийска пустош, демонстрирайки надеждността на този автомобил, чийто таланти не бяха ограничени само до градското шофиране. В края на пътуването автомобилът бе нарисуван от аборигенски художник.
- 1994: Лансиране на Twingo Easy, оборудвано с механична предавателна кутия, но без педал на съединителя.
- 1996: Лансиране на ограничените версии Twingo Benetton и Twingo’Matic, оборудвани с автоматична 3-степенна трансмисия. Освен това, двигателят бе подсилен с 5 к.с., за да достигане 60 к.с.
- 1998: Първи основен фейслифт за Twingo: подобрения по шасито, седалките, арматурното табло, светлините и предната броня. Въвеждане на ограничената версия Elite.
- 1999: Лансиране на върховата в гамата версия Initiale Paris.
- 2000: Лансиране на 16V двигател със 75 к.с. и Quickshift секвенциална скоростна кутия.
- 2005: Поява на Kiss Cool лимитираната серия.
- 28 юни 2007: Производство на последното Twingo 1 в Европа, дошло след 2 075 300 продажби в кариера, продължила 14 години – изключителен жизнен цикъл за кола по стандартите на индустрията.
- 2012: Twingo продължава да се произвежда в Колумбия до 2012. Между 1995 и 2012, Twingo постигна изключителен успех на колумбийския пазар, записвайки продажби от над 100 000 бройки. Twingo Tatoo бе последната лимитирана серия на Twingo 1.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.