Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|7 отличителни черти на успешните търговци
Ако попитате един изключително успешен продавач, "Какво ви прави различни от останалите представители в бизнеса с продажбите?" най-вероятно ще получите доста неточен отговор. Ако изобщо има отговор.
През последните десет години имах привилегията да интервюирам хиляди от най-добрите търговци, които продават за някои от водещите компании в света. На хиляда от тях приложих и личностни тестове. Моята цел бе да измеря пет основни личностни черти (откритост, добросъвестност, екстровертност, способност за съгласие, емоционалност и отрицателност), за да разбера по-добре характеристиките, които ги открояват.
Резултатите от тестовете на най-добре представилите се след това бяха сравнени с тези на средното и под средното ниво. Данните показват, че ключовите личностни черти пряко влияят върху доброто представяне в продажбите и в крайна сметка - върху успеха на търговеца. Ето кои са основните ключови личностни характеристики на най-добрите търговци и въздействието, което оказват върху стила на продаване.
1. Скромност. Противно на традиционните стереотипи, които се приписват на успешните продавачи като нахалство и егоизъм, добрите търговци са скромни. 91 на сто от топ продавачите са скромни и смирени. Освен това, резултатите недвусмислено доказвата, че показността, перченето не помагат - напротив, отчуждават много повече клиентите.
2. Съзнателност. 85% от най-добрите продавачи имат високо ниво на съзнание, което може да бъде описано като силно чувство за дълг, отговорност и надеждност. Те вземат работата си много сериозно и се чувстват дълбоко отговорни за резултатите.
3. Ориентация към постиженията. 84% от най-добре представилите се на тестовете имат много висока ориентация към постиженията. Те са обсебени от идеята за постигане на целите и непрекъснато измерват тяхното изпълнение.
4. Любопитство. Любопитството може да бъде описано като глад за знания и информация. 82% от най-добрите продавачи имат изключително високи нива любопитство. Най-добрите са естествено по-любопитни, отколкото останалите си колеги.
5. Липсата на общителност. Една от най-изненадващите разлики между топ продавачите и останалите е тяхното ниво на общителност. Като цяло, най-добре представящите се са около 30% по-затворени от средно статистическите търговци.
6. Липса на отчаяние. По-малко от 10% от най-добрите продавачи са били класифицирани като личности с високи нива на отчаяние и често, изпадащи в състояние на тъга. Обратно, 90% са категоризирани като хора, които много рядко или само понякога изпадат в тъга.
7. Липса на самосъзнание. Самосъзнанието измерва колко лесно някой се смущава. Вторичен продукт от високо ниво на самосъзнание е срамежливостта. По-малко от 5% от най-добрите изпълнители имат високи нива на самосъзнание.
Стив Мартин за Harvard Business Review
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.