Adidas и Puma залагат на тенденцията за римейк на стари модели на труден пазар

Adidas и Puma залагат на тенденцията за римейк на стари модели на труден пазар

Тенденцията за ниски маратонки с гумена подметка може да даде предимство на Adidas и Puma пред Nike това лято, но може да не компенсира отслабването на търсенето в САЩ и Китай, предава Ройтерс

Германските гиганти в спортното облекло Adidas и Puma преровиха архивите си, за да пуснат отново стари модели в нови цветове, предизвиквайки подновен интерес към обувките от 70-те и 80-те години на миналия век, кръстени на секцията за правостоящи на футболните стадиони.

Броят на търсенията за "Adidas Samba", един от основните "терасовидни" стилове на марката, се е увеличил в световен мащаб през последната година и е достигнал своя връх в средата на юни, показват данните на Google Trends.

Вероятно Puma ще се възползва по-малко от тенденцията, отколкото Adidas, защото нейната гама за тези модели няма толкова разпознаваемо име. Но това със сигурност е област, в която марката може да се конкурира. "Ако има губещ от това състезание, това е Nike, който няма рекорд от 80-те години, т.е. тук нямаме исторически обувки, към които да се завърне и стария каталог, който да бъде преразгледан. Nike е по-известен с масивните си баскетболни обувки, като изключително успешната гама Jordan, каза Адам Кокрейн, анализатор в Deutsche Bank."

Все пак, докато продажбите на спортни обувки от носталгичния модел растат, те са малка част от общия бизнес. Инвеститорите ще настояват пред Puma и Adidas за по-широки стратегии за справяне със слабото потребителско търсене при резултатите от второто тримесечие съответно на 26 юли и 3 август.

"Вярваме, че пазарът на САЩ сега (след Китай) е в основата на притесненията за инвеститорите в Adidas и Puma", каза Робърт Шрам-Фукс, портфолио мениджър в Janus Henderson, която държи акции в Adidas.

Миналия месец Nike отчете най-бавния си ръст на продажбите от четири тримесечия в Северна Америка, най-големият му пазар, подчертавайки по-слабия от очакванията потребител в САЩ. Слабите данни за БВП на Китай миналата седмица също предизвикаха тревога за втората по големина икономика в света.

Adidas обаче получи голям тласък от продажбата на част от запасите си от спрени обувки Yeezy. В понеделник тя намали очакваната си оперативна загуба за 2023 г. до 450 милиона евро от 700 милиона евро, позовавайки се на неочаквано силните продажби на Yeezy.

Adidas, ръководен от бившия изпълнителен директор на Puma Бьорн Гулден от началото на годината, заяви през май, че ще дари приходите от продажбата на акции на Yeezy на неправителствени организации, включително Лигата за борба с клеветата, но все още не е казал какъв дял от приходите ще отидат за неправителствени организации.

Puma, чиито акции изоставаха от Nike и Adidas през изминалата година, трябва да информира инвеститорите относно стратегията, тъй като марката има за цел да подобри представянето си в спортните облекла за производителност след това, което някои видяха като прекален акцент върху начина на живот.

"Спортното облекло има потенциала да се разраства допълнително с "небрежната" мода и повишения фокус на потребителите върху здравето и фитнеса. Въпреки това, разходите за конкуренция за марките за спортно облекло са много високи, а бариерите за навлизане са ниски, което прави търговците на дребно доста уязвими към циклите на бум и спад, когато тенденциите се променят", каза Едуард Обен, анализатор в Morgan Stanley. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ