Авиошоуто във Фарнбъро започна със сделки за $51 млрд., Airbus показа самолет за ултра дълги разстояния

Авиошоуто във Фарнбъро започна със сделки за $51 млрд.,  Airbus показа самолет за ултра дълги разстояния

Авиошоуто във Фарнбъро генерира сделки на стойност 39,3 милиарда британски лири (50,8 милиарда долара) през първия си ден, съобщиха организаторите на едно от най-големите събития в календара на света на авиацията, докато Airbus демонстрира своя нов еднопроходен самолет за дълги разстояния, предаде CNBC.

ADS Group, включваща организаторите от Farnborough и търговската група ADS, каза, че заглавната цифра представлява сделки, сключени по каталожни цени и включва 163 твърди поръчки за самолети на стойност £4,6 милиарда за Обединеното кралство.

Пострадалият от кризата Boeing, за който се смяташе, че поддържа по-нисък профил на събитието, като продължи скорошната тенденция да избягва показването на пътнически самолети, въпреки това зае голям павилион и получи ранен тласък от няколко поръчки. Korean Air подписа договор за 40 широкофюзелажни самолета от американския производител на самолети, докато Japan Airlines направи твърда поръчка за 10 от своите 787-9 Dreamliners, с опция за още 10.
Бюджетният виетнамски превозвач VietJet направи поръчка за 20 самолета A330neo на Airbus в понеделник.

Междувременно Airbus грабна вниманието на хилядите търговски делегати с демонстрация в ранния следобед на A321XLR, който скоро ще бъде пуснат на пазара, който ще бъде най-далечният самолет в света с една пътека. 

Самолетът получи европейски сертификат в петък и се очаква с нетърпение от множество авиокомпании, включително ирландската Aer Lingus и испанската Iberia, заради способността му да покрива дълги маршрути, които преди са били обслужвани само от широкофюзелажни самолети, с по-ниски разходи за гориво.

Първите доставки на A321XLR се очакват през третото тримесечие, приблизително една година след като първоначално бяха планирани да се осъществят, което подчертава един от основните проблеми, които продължават да висят над авиационната индустрия – продължаващи забавяния на доставките и спирания на веригата за доставки.

Бъдещето на фокус

През последните години Farnborough — провеждан на всеки две години заедно с Парижкото въздушно шоу — затвърди ролята си на събитие за сключване на сделки и индустриална витрина, с по-малко дисплеи на самолети и интерактивни експонати. През 2019 г. тя обяви, че ще се откаже от уикенд частта на събитието, отворена за широката публика.

Голям брой стартиращи фирми, работещи с електрически eVTOLS (електрически превозни средства за вертикално излитане и кацане), самолети, задвижвани с водород, и други проекти от следващо поколение бяха видни на събитието. Boom Supersonic, която работи върху връщането на свръхзвуковия въздушен транспорт, трябва да направи съобщение във вторник.

Китайският Comac — разглеждан като потенциален конкурент на Airbus и Boeing в бъдеще — имаше голям, макар и сдържан дисплей с малки модели на своите самолети C919, C929 и регионални самолети ARJ21, включително различни конфигурации на кабината .

Компанията каза, че провежда дискусии на събитието, но отказа да коментира към кои авиокомпании или пазари се насочва със своите самолети, които в момента са сертифицирани само в Китай. Официални лица от няколко страни бяха видени на щанда на компанията, въпреки че това беше по-приглушено за Comac, отколкото на авиошоуто в Сингапур по-рано тази година, когато направи първия си международен показ на C919 и обяви поръчка на самолет от китайските Tibet Airlines.

Военните технологии продължават да бъдат един от най-големите компоненти във Фарнбъро, като самолети, включително F-15E Strike Eagle на военновъздушните сили на САЩ, F-15QA на Boeing и Chinook на британската армия, чуват рев над главите им през целия следобед.
Фарнбъроу успя да привлече новия министър-председател на Обединеното кралство Киър Стармър за встъпителна реч, като вниманието беше насочено главно към коментарите му относно важността на съвместния проект за изтребител между Обединеното кралство, Япония и Италия.

Новото лейбъристко правителство, ръководено от Стармър, обяви преразглеждане на Глобалната бойна въздушна програма, която беше създадена от бившия британски премиер Риши Сунак през 2023 г., което доведе до спекулации, че инициативата може да бъде изоставена от Обединеното кралство. Сключването на сделки и дискусиите ще продължат през останалата част от петдневното събитие, което приключва в петък.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ