Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Бизнес перспективи: Какво могат да направят компаниите, за да намалят опозицията срещу ESG
През последните няколко години дискура около екологичните, социалните и управленските критерии (ESG) претърпя значителни промени. Първоначално замислен като финансов инструмент за определяне на начина, по който корпорациите разкриват своето въздействие и инвестиции, ESG се разшири, за да обхване набор от теми, включително въпроси, свързани с околната среда, разнообразие и приобщаване, както и управленски практики. Самият термин обаче е спорен, страда от липса на ясна дефиниция и често се разбира погрешно.
Особено в консервативните кръгове, ESG често се критикува като част от „будния капитализъм“ или насърчаване на наложен морал – такъв, който не се споделя от обикновените хора. Има нарастващ сегмент от американски гласоподаватели, които се противопоставят на това компаниите да заемат позиции, възприемани като „политически“, и са готови да прекъснат връзките си с тези, чиито програми не са в съответствие с техните собствени вярвания и ценности, пише Уилям Сисън за Ройтерс.
Противниците, които искат да повлияят на публичния дебат за ролята на бизнеса в обществото, са използвали неяснотата на ESG като оръжие, ефективно демонизирайки термина.
От 2021 г. насам 318 законопроекта против ESG са въведени в 38 щатски законодателни органа на САЩ. Тези законопроекти варират по строгост от забрана на държавните агенции и градовете в тези щати да предлагат данъчни субсидии на компания, която участва в система за точкуване или рейтинг на ESG, до определяне за престъпление, наказуемо с до 20 години затвор, на действие на длъжностно лице, което „съзнателно“ прави инвестиционни решения с помощта на ESG критерии.
Може би не е изненадващо, че много големи корпорации избягват да използват термина, избирайки различен език в своите комуникации. И все пак тези компании все още поддържат устойчивостта като бизнес приоритет. Скорошно проучване на KPMG сред главни изпълнителни директори в САЩ установи, че приблизително 90% планират да отделят повече финансови ресурси за ESG през следващите три години, въпреки политическата реакция срещу термина. Освен това, проучване на EY от 2024 г., показа, че респондентите в САЩ са най-склонни да съобщават, че устойчивостта е станала по-висок приоритет, и най-малко вероятно да споделят за премахването ѝ от приоритетите, в сравнение с компаниите в други страни.
Проучване миналата година от езикови експерти в Maslansky + Partners установи, че като избягват да използват термина ESG, тези компании са на прав път. Изследователите на Maslansky установиха, че макар терминът „ESG“ да привлича критики, избирателите свързват термина „отговорен бизнес“ по-положително с бизнес успеха. Всъщност повече от 85% от демократите и почти две трети (64%) от републиканците са съгласни, че „компаниите имат отговорност отвъд обслужването на акционерите, за да окажат положително въздействие върху света“.
Когато са били помолени да говорят за това какво прави един бизнес успешен и отговорен, респондентите са се фокусирали върху три области:
Колко добре се отнася към служителите си
Какво е въздействието на бизнеса върху местните общности
Грижи ли се за околната среда
Хората като цяло разбират връзката между отговорните бизнес практики и финансовия успех, както и стойността на компаниите, които управляват ресурси, подкрепят служителите и възприемат многообразието. Това са бизнес приоритети за ръководител на 21-ви век и основни елементи на ефективна бизнес стратегия.
Предизвикателството се състои в формулирането на тези действия, за да се подчертае връзката между отговорните бизнес практики и финансовия просперитет, като се подчертава необходимостта от всеобхватни рамки за измерване и отчитане на корпоративното представяне. Търсенето на повишена отчетност и прозрачност по тези въпроси ще продължи да нараства, а подобряването на корпоративното представяне и отчетност е от съществено значение за дългосрочната корпоративна стойност и бизнес успех.
Като пример, Съветът по международни стандарти за устойчивост (ISSB) обяви през юни поредица от нови работни потоци за сътрудничество с други органи за стандарти за устойчивост, за да се постигне „по-нататъшно хармонизиране и консолидиране“ на пейзажа за разкриване на корпоративна устойчивост през следващите две години.
Акцентът ще бъде поставен върху планове за нулеви нетни емисии и цели за емисии, с повече подробности относно изпълнението, включително инвестиционни планове, промени в бизнес моделите и повишаване на квалификацията и/или преквалификация на персонала. Хармонизираните стандарти ще помогнат за приемането на всеобхватни рамки за измерване и отчитане на корпоративното представяне, които гарантират прозрачност и отчетност, като по този начин допълнително печелят доверието на обществеността.
За да направят тази промяна, компаниите трябва да дадат приоритет на автентичността, да приведат в съответствие съществеността и своите послания с ценностите на марката и очакванията на потребителите и да демонстрират осезаеми ползи за бизнеса.
Чрез използването на ясен език, който избягва жаргона, и чрез прозрачност при съобщаването на напредъка, който постигат към реализирането на социалните и екологичните цели, компаниите могат да изградят доверие в обществото и в крайна сметка да намалят политическата опозиция срещу тези усилия.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.