Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Facebook заподозряна в нов вид шпионаж
Facebook работи с фирма за данни с противоречив имидж, наречена Datalogix, за която се твърди, че следи дали хората, които виждат реклами в социалната мрежа накрая купуват същите продукти в магазините.
На фона на засилващия се натиск върху социалната мрежа да докаже стойността на своята реклама, тя "нагазва" в нови техники за следене и използване на данни за потребителите, които пораждат загриженост сред защитниците на личната информация, предава CNN.
"Ние чуваме от търговците, че трябва да им помогнем да се справят по-добре," казва Брад Смолууд, ръководител на Facebook за измерване ефективността на рекламата.
Компанията, за която се твърди, че работи с Facebook - Datalogix е закупувала данни от около 70 млн. американски домакинства, взимани до голяма степен от клиентски карти и програми на повече от 1000 търговци на дребно, включително бакалии и аптеки. Чрез имейл адресите или друга идентифицираща информация, свързана с тези карти Datalogix проследява дали хората са закупили продукт в магазина, след като са видели реклама във Facebook.
Имейлите и другата идентифицираща информация се правят анонимни и се разделят на две групи – тези на хора, видели реклами и на тези, които не са. На базата на това Datalogix съставя доклад за Facebook и за рекламодателите, като предоставя творчески подходи, с които хората да бъдат убедени да купуват специфични продукти в реалния живот.
Facebook казва, че плаща на Datalogix за данните на потребители, които са купували продукти. Досега двете компании са измерили 45 кампании и в 70% от случаите за всеки долар, който маркетолозите са похарчили във Facebook са спечелили допълнителни три, казва г-н Смолууд.
Маркетолозите са жадни за повече данни, за да видят как се изпълняват техните Facebook рекламни кампании, но някои от тях смятат, че все още е рано да се оценят тези данни. От Ford, например казват, че информацията е обещаваща, но говорителят добавя, че е твърде рано да се даде официално становище.
Някои защитници на личните данни спорят дали тази практика нарушава неприкосновеността на личния живот на потребителите. Facebook потребителите автоматично са включвани в рекламните проучвания, провеждани от Datalogix и те не могат директно да се откажат чрез своя профил във Facebook. Вместо това, те трябва да отидат на сайта на Datalogix.
„Тази практика не дава възможност на Facebook потребителите да имат достатъчен контрол върху своите данни или достатъчно прозрачност за това как те се използват”, казва Джеф Честър, изпълнителен директор на Центъра за цифрова демокрация. "Ние вярваме, че никои от този онлайн-офлайн данни не трябва да се използват без изричното одобрение на потребителите", казва още той.
Facebook и Datalogix твърдят, че индивидуалната информация за покупки не са споделяни с рекламодателите. Facebook също така твърди, че работи с външен одитор, за да наблюдава своите практики.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.