Kaufland въведе 6-степенен контрол на качеството на прясната риба

Kaufland въведе 6-степенен контрол на качеството на прясната риба

Kaufland въведе 6-степенен контрол на качеството на прясната риба

Най-големият ритейлър у нас Kaufland България налага 6-степенен допълнителен контрол на качеството на прясната риба, която предлага в магазинната си мрежа. Той се реализира по цялата верига като започва от завишени критерии към доставчиците и внимателен избор на артикулите, през логистика и контрол на приема - последователно в централния склад на компанията и във филиалите, до начина на съхранение и излагане на продуктите на витрините. Това съобщиха от компанията по време на втората публична дискусия „Нека  поговорим за качеството на храната“, посветена на рибата, рибните и морски изделия, на която специален гост беше проф. Стефан Драгоев, ръководител на катедра „Технология на месото и рибата“ в Университета по хранителни технологии – гр. Пловдив. Модератор на събитието беше дългогодишният журналист и експерт по темите, свързани с качеството, Биляна Гавазова.

Инвестиция в доверието на клиента

„Лидерството в ритейла изисква от нас да поддържаме най-високо качество на най-чувствителния към качеството асортимент – прясната риба. За последните 5 години сме разширили броя на рибните ни витрини с обслужване близо 4 пъти, като към момента поддържаме 28 витрини в 10 града в страната. Плановете ни са свързани с това да разширяваме броя на градовете, спрямо изискванията и очакванията на нашите клиенти“, подчерта изпълнителният директор на Kaufland България Иван Чернев. Той представи данни, свързани с потребителските нагласи на клиентите на веригата, според които интересът към рибните продукти нараства чувствително всяка следваща  година. „Инвестицията в разнообразния асортимент на рибните ни витрини е инвестиция в доверието на клиентите ни“, отбеляза Чернев.

Какви са предпочитанията в различните градове на страната?

Според анализа на най-големия ритейлър у нас консумацията на риба в различните градове в страната е повлиянa от географските предпоставки, както и от чисто вкусовите предпочитания на клиентите. Първият избор в по-голямата част от страната е за ципурата, но освен нея, в столицата най-купуваните видове риба са лаврак и сьомга. София е и градът, в който се купува най-много риба. Най-предпочитаната риба в Пловдив е пъстървата, следвана от ципурата. Във Варна и Бургас много търсени са морските дарове, между които скариди и миди, а от рибите отново най-желана е ципурата.

Как се разпознава качествената риба

„Консумацията на риба нараства постепенно в последните 20 години, като тя е подчертано по-голяма в по-големите градове. Средната консумация на човек на година е 10-12 кг риба, като предпочитанията варират по вкус и достъпност“, отбеляза в изказването си чл.-кор. проф. дтн инж. Стефан Драгоев. Той представи 5 основни показателя при избор на прясна риба:

  1. Мирис. Прясната риба не трябва да има специфичен мирис. Мирисът трябва да е характерен за рибата или такъв „на море“.
  2. Външен вид – кожа, люспи, цвят. Цветовете на кожата трябва да са ярки. Колкото повече време минава, толкова по-бледа става рибата. Появата на слуз при рибата не признак на развала. При нея това е естествена защитна реакция при улов. Има някои видове, при които, колкото повече слуз има, толкова по-прясна е рибата.
  3. Хриле. Хрилните капачета трябва да са плътно прилапнали към трупа на рибата. Цветът на хрилете при прясната риба е светло червен. Потъмняването им е признак, че рибата не е прясна
  4. Състояние на коремната част. Коремът не трябва да е издут, а да е с естествената форма на рибата.
  5. Очи. Очите на рибата трябва да са съвършено чисти, бистри и изпъкнали, като зениците са черни. Промяната в мътността трябва да подсказва, че рибата е съхранявана дълго време.

Правилното съхранение след покупката от хипермаркета

За максимално улеснение на клиентите, Kaufland България предоставя прясната риба от витрината с обслужване в специална рециклируема опаковка от алуминиеви нишки, която гарантира до 4 часа температурно предимство при съхранението на продуктите. Преди да се предадат на клиента, опаковките се запечатват машинно, така че да се обезпечи максимално хигиената на продуктите. Безплатно за всички клиенти на веригата на всяка рибна витрина с обслужване се извършват допълнителни услуги като филетиране или предварителна поръчка „по каталог“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Революция: На фитнес, без дори да ходиш до залата. И то, безплатно!
Златни кюлчета се продават като топъл хляб в магазините на Южна Корея
Уорън Бъфет за ИИ и въпроса, на който и най-добрите икономисти нямат отговор от 100 години
800 000 души в Европа и САЩ са паднали в капана на една от най-големите онлайн измами
Урсула фон дер Лайен: Трябва да попречим на Китай да наводни пазара в ЕС с електромобили
Цитат на деня
Колонката на мениджъра: Три истории с поука от Катя Димитрова, съосновател и управляващ партньор на Интерпартнерс
Как да убедите Google, че сте експерт във вашата ниша