Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Контейнеровози се трупат пред пристанища в САЩ в третия ден от стачката на докерите
Дълги опашки от контейнеровози се наредиха пред големите пристанища в САЩ в четвъртък, след като най-голямата стачка на докерите в страната от почти половин век навлезе в третия си ден, предотвратявайки разтоварването на корабите, пише Ройтерс. Това може да доведе до недостиг на всякакъв вид стоки - от банани до авточасти.
Не са планирани преговори между Международната асоциация на крайбрежните работници (ILA) и работодателите, но собствениците на пристанища, под натиск от Белия дом да увеличат предложението си за заплащане, за да сключат сделка, сигнализираха късно в сряда, че са отворени за нови преговори.
Най-малко 45 контейнеровоза, които не са успели да се разтоварят, са хвърлили котва по Източното крайбрежие и крайбрежието на Мексиканския залив на САЩ до сряда, спрямо само три преди стачката да започне в неделя, според Everstream Analytics.
„Мнозина изглежда са решили да изчакат, вероятно с надеждата за бързо разрешаване на стачните действия, вместо да вземат проактивно решение за отклоняване“, каза Джена Санторо от Everstream във видеопрезентация, видяна от Ройтерс.
Според нея натрупването на кораби може да се удвои до края на седмицата, като произтичащото от това задръстване може да отнеме седмици, ако не и месеци, за да се преодолее напълно.
Една алтернатива би била да плавате до пристанищата на Западния бряг в другия край на страната, вероятно използвайки Панамския канал – пътуване от хиляди километри, което ще увеличи разходите и ще добави седмици към времето за доставка.
ILA започна своята стачка на 45 000 пристанищни работници от Мейн до Тексас, първото голямо спиране на работа от 1977 г., във вторник, след като преговорите за нов шестгодишен договор с групата работодатели United States Maritime Alliance (USMX) се провалиха.
ILA търси голямо увеличение на заплатите заедно с ангажименти за спиране на проекти за автоматизация на пристанища, за които се опасява, че ще унищожат работни места. USMX предложи 50% увеличение на заплащането, но ILA каза, че това е недостатъчно, за да отговори на опасенията на асоциацията.
„Постигането на споразумение ще изисква преговори“, посочиха от USMX късно в сряда. „Не можем да се съгласим с предварителните условия, за да се върнем към преговорите, но оставаме ангажирани да се договаряме добросъвестно, за да отговорим на изискванията на ILA и опасенията на USMX“, се казва в съобщението.
Администрацията на президента Джо Байдън застана на страната на синдиката, оказвайки натиск върху пристанищните работодатели да повишат офертата си, за да осигурят сделка, като се позова на огромните печалби на корабоплаването след пандемията COVID-19.
Икономисти казват, че затварянето на пристанищата първоначално няма да повиши потребителските цени, тъй като компаниите ускориха доставките през последните месеци за ключови стоки. Въпреки това, продължително спиране в крайна сметка ще се филтрира, като цените на храните вероятно ще реагират първи, според икономисти от Morgan Stanley.
Стачката засяга 36 пристанища - включително Ню Йорк, Балтимор и Хюстън - които обработват набор от контейнерни стоки.
Националната федерация на дребно в сряда, заедно с 272 други търговски асоциации, призоваха администрацията на Байдън да използва своите федерални правомощия, за да спре стачката, заявявайки, че тя може да има „опустошителни последици“ за икономиката.
Администрацията на Байдън многократно е заявявала, че няма да използва федерални правомощия, за да спре стачката.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.