Милиони потребители са потенциално засегнати след кибератака срещу Gucci, Balenciaga и Alexander McQueen

Милиони потребители са потенциално засегнати след кибератака срещу Gucci, Balenciaga и Alexander McQueen

Луксозните марки Balenciaga и Alexander McQueen бяха хакнати при кибератака, която може би е засегнала милиони потребители, съобщава Independent.

Kering - френската компания майка на марките - потвърди извършеното престъпление без да споменава засегнатите брандове. В изявлението е посочено само, че по-рано през юни е засечено влизане от "трета страна", която е получила временен достъп до системите и ограничени потребителски данни.

Откраднатата информация включва имена, имейл адреси, телефонни номера, адреси, както и общите суми, похарчени в магазините на марките. Kering заяви, че не са откраднати финансови данни като номера на кредитни или дебитни карти.

Хакерите, които се представят като "Shiny Hunters" пред BBC, твърдят, че имат информация, свързана с 7,4 милиона уникални имейл адреса. Компанията майка заяви, че нейните марки незабавно са разкрили нарушението на съответните органи и са уведомили клиентите съгласно местните разпоредби. Kering не сподели кои държави са засегнати от атаката. 

През последните месеци редица луксозни брандове и автомобилопроизводители бяха засегнати от кибератаки, като по-рано през септември бе атакувана компанията Jaguar Land Rover, а в средата на януари и по-късно през юли бяха засегнати марките Dior и Louis Vuitton. 

Кои са Shiny Hunters

Според изследователи няколко от по-големите кибератаки са свързани с групата за изнудване Shiny Hunters, която е известна с това, че атакува предимно известни марки и изисква солидни откупи за откраднатата информация. Смята се, че става дума за добре планирани операции, които целят да увеличат максимално стойността на данните и потенциала за изнудване. 

Насочването към премиум брандове не е случайно - обикновено те притежават данни за богати клиенти, чиято лична инфомация може да се продаде доста добре в dark web.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ