Несигурността в Китай хвърля сянка върху сектора на луксозните стоки

Несигурността в Китай хвърля сянка върху сектора на луксозните стоки

Инвеститорите се подготвят за рязко забавяне на продажбите на луксозни стоки, когато компании в сектора докладват финансовите си резултати за първото тримесечие, отразявайки слабото китайско търсене, особено в сравнение с миналата година, когато премахването на ограниченията срещу разпространението на COVID-19 в континентален Китай повиши продажбите, пише Ройтерс.

LVMH, най-голямата група за луксозни стоки в света, ще представи финансови си резултати първа – на 16 април. Седмица по-късно ще последват и Kering, Prada и Hermes. През май се очакват отчетите на Burberry и Richemont.

Изненадващо предупреждение от Kering миналия месец, че продажбите за първото тримесечие ще намалеят с 10%, а не с 3%, както очакваха анализаторите, вече хвърли сянка върху отчетния сезон.

Групата приписа спада в продажбите в Азия на представянето на своя звезден лейбъл Gucci. Това предизвика опасения, че други модни лейбъли от висок клас може също да изпитват затруднения Китай.

„Имаме продължителна криза и не знаем накъде отиват нещата“, каза Оливие Абтан, консултант в AlixPartners.

„Всички двигатели на растежа са изключени от няколко тримесечия“, добави той, описвайки спада като безпрецедентен.

Китайските туристи в Хонконг, Макао и Сингапур също не са от „най-харчещите“, според анализатори от HSBC.

Проблемите на Kering в Китай са част от причината, поради която оценката ѝ изостава от тази на нейните конкуренти.

Акциите на Kering поевтиняха с 15% след предупреждението, а тези на LVMH се понижиха със 7%. Hermes, смятан за по-малко уязвим от конкурентите си благодарение на по-богатата си клиентска база, загуби 2% от стойността на книжата си.

Годишният ръст на глобалните продажби на луксозни стоки ще се забави до средни еднопроцентни резултати от близо 9% миналата година и двуцифрен ръст през предходните две години, според анализатори от Barclays.

Изправени пред нарастващите разходи за живот, купувачите са станали по-селективни по отношение на стоките от висок клас, увеличавайки разликата между по-силно представящите се, включително водещи марки като Louis Vuitton, Chanel и Hermes, и марки като Burberry, която е в процес на основен ремонт.

„Някои марки ще се възползват повече от други – започнахме да виждаме това много ясно през последните две години“, каза Каролайн Рейл, ръководител на премиум марките в Pictet Asset Management.

Очаква се растежът на продажбите да се забави дори за по-бързо развиващите се компании, като Prada, чийто етикет Miu Miu се превърна в хит сред по-младите китайски купувачи. Jefferies прогнозира глобален ръст от 9,3% на продажбите на дребно на Prada за първото тримесечие.

JPMorgan прогнозира, че LVMH ще отчете стабилни общи продажби през първото тримесечие, с 2% ръст в подразделението за мода и кожени изделия, дом на Louis Vuitton и Dior. Подразделението, което продава малки чанти Lady Dior на цена от 5400 евро и чанти Louis Vuitton Speedy за 10 000 евро, е нараснало с 9% на годишна база през предходното тримесечие.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ