Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Никола Минков: SERP Conf. обединява технологии и креативност

Никола Минков е основател и изпълнителен директор на SEO агенцията с най-много международни награди у нас - Serpact. Има дългогодишен опит в дигиталния маркетинг, изготвянето на стратегии и управлението на големи проекти за клиенти като Technopolis, Betano, Bwin, bTV Media group, DSK Bank, Tavex, BNT, Scala Hosting, myPOS, Orange Center и много други.
Има още два успешно наложени бранда:
- SERP Conf. - международна конференция за SEO, E-commerce & AI;
- SERP Acad. - академия за обучение на бъдещи SEO специалисти.
В момента Никола Минков развива стартъпа Trackian, който разработва SaaS продукт за всички компании с онлайн присъствие.
Гост-преподавател е в престижни университети като Софийския университет “Св. Климент Охридски”, Università degli Studi di Trieste в Италия и Soka University в Япония.
Член е на управителния съвет на Българската Е-комерс Асоциация (БЕА) и е официален член на Forbes Business Council, елитна организация на бизнес лидери от цял свят, към която присъединяването става само с покани.
Г-н Минков, как започна историята на SЕRP Conf. и какво я отличава от другите конференции в областта на дигиталния маркетинг?
Преди 5 години се роди идеята да съберем SEO общността у нас на едно място, като ѝ предоставим не просто възможност да създава контакти и да споделя знания, а и да почерпи ноу-хау от водещи експерти в областта.
Решихме да създадем събитие, където топ професионалисти показват какво работи и как точно те го прилагат в практиката си.
Именно това отличава SERP Conf. (независимо дали говорим за изданието в София, или за това във Виена) и до днес - предлагаме изпитани решения, които участниците могат да внедрят веднага в ежедневната си дейност.
В ерата на изкуствения интелект, какви са най-важните умения, които един маркетинг мениджър трябва да развива, за да остане конкурентен?
Способността да се развиваш всъщност показва умението да се адаптираш към промените. Защото растежът, съгласете се, става винаги извън зоната на комфорт. Няма как да се надскочиш, ако не действаш и не мислиш в контекста на нововъведенията - било то AI инструменти, алгоритми на Google, предпочитания на аудиторията и т.н.
Според мен интерпретацията на данни е другото критично умение за заемането на мениджърските позиции в маркетинга. AI ни дава повече информация от всякога, но успешните мениджъри отсяват нужната, като винаги се ръководят от целите на бизнеса и от разбирането какво стои зад нея. Изобщо трябва да си и донякъде психолог, за да развиваш успешна маркетингова кариера. AI може да даде модели на поведение, но няма как да замести човешката интуиция и емпатия.
В помощ при вземането на информирани решения въз основа на точни данни в реално време от редица маркетингови канали има успешно приложими SaaS платформи и инструменти - като Trackian, който вече се използва от над 350 бизнеса у нас и в чужбина.
Как управлявате екип в бързо променящата се дигитална среда и какви мениджърски практики сте открили, че работят най-добре?
Този въпрос донякъде е свързан и с предходния. През годините съм заложил на няколко мениджърски практики, които смятам, че работят в нашата индустрия. Вместо традиционната йерархична структура, в Serpact сме сформирали екипи със специфична експертиза и автономия да вземат решения. Имаме професионалисти, които са специализирани в работата по конкретен проект и носят съответната отговорност.
Разделяме на малки подцели това, което искаме да постигнем с всяка компания, с която работим. И така резултатите са по-лесно измерими, а действията - по-ясни. Заделяме 1/5 от работното време за експериментиране с нови технологии и подходи. В практиката си съм открил, че екип, който не учи постоянно, бързо губи предимството си пред останалите. И бива задминаван от конкуренцията.
И може би най-важното – заедно изградихме среда, в която хората не се страхуват да поемат рискове и да признават грешки.
Водейки се по тези принципи, към момента имаме изключително ниско текучество на кадри. И то в индустрия, известна с високата мобилност на специалистите. Това е нещо, с което наистина се гордея като мениджър.
Какви са предимствата за една компания да участва в SERP Conf. като спонсор, гост или партньор?
Позициониране като лидер в индустрията. SERP Conf. обединява водещи професионалисти, а присъединявайки се, участниците не само стават част от елита, но и изпращат силно послание към пазара за технологична зрялост и експертиза.
Но за да се възползвате от предимствата, които SERP Conf. осигурява, трябва да подходите стратегически – да дойдете с ясни цели на събитието и да имате план за последващи действия след него. Затова нашият екип постоянно информира за всички теми, панели, спийкъри, възможности, а чрез платформата serpflix.com предлагаме записи от лекциите и презентационните материали.
Каква е Вашата визия за бъдещето на SEO и дигиталния маркетинг в следващите 3-5 години и как SЕRP Conf. помага на бизнесите да се подготвят за това бъдеще?
Ако трябва да се огранича до 3 основните тенденции, които наблюдавам в момента и които ще се развиват лавинообразно в идните години, това ще са:
-
свръхперсонализацията - тоест създаване на потребителско изживяване за всеки отделен клиент;
-
интегриране на AI във всички направления на маркетинга - от анализ на данни до изработване на детайлни модели на поведение;
-
преминаване към омниканални стратегии - където SEO и платените реклами се допълват, за да осигурят възможно най-добро представяне на всеки бизнес.
Нашата цел в SERP Conf. е да бъдем мост между сегашното състояние на индустрията и бъдещето, което се очертава. Искаме да даваме на бизнесите конкретни инструменти и знания да се адаптират и да превърнат в свое конкурентно предимство промените, които неминуемо ще настъпят.
Как балансирате между техническите аспекти на SEO и креативната страна на маркетинга в програмата на конференцията?
Най-общо казано - в SERP Conf. внимателно избираме лекторите и темите, по които те ще говорят. Стремим се така да изготвим програмата на събитието, че за всяка сесия за алгоритми или техническо SEO да добавим и нещо, свързано с психология на потребителите, изграждане на бранд, UX/UI и т.н.. Тоест да има както за техниците, така и за творческите натури.
След разглеждане на всяка готова и подадена презентация обикновено насърчаваме лекторите да показват как техническите и креативните елементи си взаимодействат. Например - как анализът на данни може да повлияе върху осигуряване на по-добро потребителско изживяване или как E-E-A-T контентът и семантичната оптимизация може да подобрят показателите на една SEO кампания.
Целта ни е SERP Conf. да бъде място, където техническото мислене среща творческата интуиция. И от тази своеобразна "колаборация" да се роди действие, което да движи резултатите.
Какъв съвет бихте дали на собствениците на бизнес и висшите мениджъри относно инвестициите в дигитален маркетинг в настоящата икономическа ситуация?
Моят съвет, независимо дали става въпрос за периоди на финансов спад или възход, е винаги един и същ - да се премине от модел на "маркетинг разходи" към модел на "маркетинг инвестиции". Разбира се - с измерима възвръщаемост. Драстичното съкращаване на маркетинг бюджетите или продължаването по инерция без преоценка на маркетинг стратегията могат да бъдат фатални.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.