Samsung губи доминацията на пазара на смартфони

Samsung губи доминацията на пазара на смартфони

Samsung запазва челното си място на пазара на смартфони и през третото тримесечие на 2014 г., но със сериозно намаление на продажбите, пише CNET. За периода юли-септември южнокорейският производител е продал 73,2 милиона смартфона в глобален мащаб, което отрежда на компанията 24,4-процентен дял от пазара, сочат данни на консултантската фирма Gartner. По време на същия период през 2013 г. Samsung е продал 80,4 милиона смартфона, осигурявайки си 32,1% от пазара.

Проблемите на Samsung не са причинени от обща тенденция на спад. Точно обратното, пазарът отбелязва скок от 250,3 милиона продажби през 2013 г. до 301 милиона през 2014 г. Сред най-големите печеливши през третото тримесечие е Apple с увеличение на продажбите от 30,3 милиона през миналата година до 38,2 милиона през настоящата. Базираните в Китай производители на смартфони Huawei и Xiaomi също отчитат нарастване на продажбите си, посочва Фокус. Xiaomi превзема Китай и съседните региони, като продажбите му са скочили от 3,6 милиона през третото тримесечие на 2013 до 15,8 милиона за същия период на тази година.

Резултатите на Samsung обаче най-силно привличат вниманието. Компанията заявява, че с всяко следващо тримесечие финансовите резултати за бизнеса й със смартфони се влошават. Гигантът отдава това на увеличаващата се конкуренция на ключови за него пазари като Китай, както и на проблеми с увеличаване на маркетинговите разходи. Докладът на Gartner посочва, че продажбите на Samsung в Китай – най-големия му пазар, са спаднали с 28.6 процента на годишна база за третато тримесечие.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ