Шефът на Nike: В Zoom не можеш да създадеш иновация

Шефът на Nike: В Zoom не можеш да създадеш иновация

Главният изпълнителен директор Джон Донахоу обвини дистанционната работа за изоставането на компанията във водещата ѝ роля на създател на иновации в бранша 

Трудно е да бъдеш новатор, когато хората работят от вкъщи, обясни той за CNBC в отговор на въпрос за липсата на нови продукти в асортимента на компанията, което стан повод за безпокойство сред инвеститорите.

„Това, което липсваше, е смелата, пробивна иновация, с която Nike е известна, и когато погледнем назад, причините са доста ясни“, каза Донахоу.

Фабриките на компанията за спортни обувки във Виетнам бяха принудени да затворят врати по време на пандемията Covid-19, но „още по-важното“ е, че служителите на Nike са работили от вкъщи в продължение на 2,5 години, посочи той.

„Погледнато през тази перспектива наистина трудно да се направят смели, напредничави иновации, не можеш да създадеш нов модел спортни обвуки в Zoom“, каза Донахоу. „Нашите екипи се събраха отново заедно преди 18 месеца. Пренастроихме нашата компания и през последната година бяхме безкомпромисно фокусирани върху възстановяването на нашата иновативност в създаването на нови продукти", заяви Донахоу.

Коментарите на главния изпълнителен директор идват в труден момент за компанията. Някои анализатори и инвеститори критикуваха гиганта за маратонки, че изостава в иновациите и губи пазарен дял от новопоявили се играчи като On Running и Hoka, които привлякоха новите поколения сред потребителите и се разраснаха бързо през последните години.

В края на миналата година Nike обяви мащабен план за преструктуриране, с цел намаляване на разходите с около 2 милиарда долара през следващите три години. Компанията коригира надолу и очакванията си за продажби, като предупреди за предстоящо по-свито търсене през следващите тримесечия.

Два месеца по-късно тя заяви, че съкращава 2% от работната си сила, или повече от 1500 работни места, за да може да инвестира в своите области на растеж, като бягане, женската категория и марката Jordan.

Донахоу настоя, че Nike остава доминираща сила в стоките за бягане и всички други спортове.

„Направихме повече за напредъка на бягането от която и да е марка в света през последните 50 години и продължаваме да водим в компанията на елитни бегачи“, каза той по повод бързия растеж на On Running и Hoka. „Иновациите винаги са били това, което е белязало Nike в бягането, както и в други категории, и затова няма да копираме това, което правят другите, а ще продължаваме да сме генераторът на иновации“, увери той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Рей Далио: Златото и нефиатните валути ще бъдат по-силни средства за съхранение на стойност с нарастването на дълга на САЩ
Исторически обрат: България е на полуфинал на световното първенство по волейбол след победа над САЩ
Осъдиха Никола Саркози на 5 години затвор заради престъпен заговор с Муамар Кадафи
Да инвестираш като най-богатите хора в света вече е по-лесно от всякога. Но колко е опасно?
Зеленски е готов да се оттегли от поста си след края на войната
Тръмп одобри сделката за TikTok
Нови материали правят водолазните костюми устойчиви на ухапвания от акули
Компания използва AI, за да превърне клиентите си в рекламни звезди (Видео)