Собственикът на TikTok подписва сделка, за да избегне забраната в САЩ

Собственикът на TikTok подписва сделка, за да избегне забраната в САЩ

Китайският собственик на TikTok, ByteDance, е подписал обвързващи споразумения с американски и глобални инвеститори за управление на бизнеса си в Америка, съобщи шефът на TikTok на служителите си в четвъртък.

Половината от съвместното предприятие ще бъде собственост на група инвеститори, включително Oracle, Silver Lake и инвестиционната фирма MGX от Емирствата, според меморандум, изпратен от главния изпълнителен директор Шу Зи Чу, съобщава BBC.

Сделката, която трябва да приключи на 22 януари, ще сложи край на дългогодишните усилия на Вашингтон да принуди ByteDance да продаде американските си операции поради опасения за националната сигурност.

Това е в съответствие със сделка, обявена през септември, когато президентът на САЩ Доналд Тръмп забави прилагането на закон, който щеше да забрани приложението, освен ако не бъде продадено.

В меморандума TikTok заяви, че сделката ще даде възможност на „над 170 милиона американци да продължат да откриват свят от безкрайни възможности като част от жизненоважна глобална общност“.

Съгласно споразумението, ByteDance ще запази 19,9% от бизнеса, докато Oracle, Silver Lake и базираната в Абу Даби MGX ще държат по 15%.

Други 30,1% ще бъдат държани от филиали на съществуващи инвеститори на ByteDance, според меморандума. Белият дом по-рано заяви, че Oracle, която е съоснована от поддръжника на Тръмп Лари Елисън, ще лицензира алгоритъма за препоръки на TikTok като част от сделката.

Сделката идва след серия от забавяния. През април 2024 г., по време на администрацията на президента Джо Байдън, Конгресът на САЩ прие закон за забрана на приложението поради опасения за националната сигурност, освен ако не бъде продадено.

Законът трябваше да влезе в сила на 20 януари 2025 г., но беше отлаган многократно от Тръмп, докато администрацията му изготвяше сделка за прехвърляне на собствеността.

През септември Тръмп заяви, че е разговарял по телефона с китайския президент Си Дзинпин, който според него е дал зелена светлина на сделката. Бъдещето на платформата остана неясно, след като лидерите се срещнаха лице в лице през октомври.

Съдбата на приложението беше помрачена от продължаващото напрежение между двете държави по отношение на търговията и други въпроси.

Сделката предизвика критики от сенатския демократ Рон Уайдън от Орегон, който заяви, че няма да направи „нищо, за да защити поверителността на американските потребители“.

Съгласно условията, алгоритъмът за препоръки на TikTok ще бъде преобучен върху данни от американски потребители, за да се гарантира, че емисиите са свободни от външна манипулация.

„Не е ясно дали това изобщо ще постави алгоритъма на TikTok в по-безопасни ръце“, каза сенатор Уайдън.

Той се противопостави на закона от 2024 г. и беше сред американските законодатели, които лобираха за удължаване на крайния срок за TikTok през януари, в опит да дадат на Конгреса повече време за смекчаване на заплахите от Китай.

Някои потребители също изразиха предпазливост относно перспективата за нови инвеститори. TikTok заяви, че над седем милиона малки предприятия предлагат своите продукти и услуги в TikTok в САЩ.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ