Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Търговската война „удави“ контейнерите

Гигантът в морските превози Maersk обяви рязък спад от 30-40% в обемите на контейнерните превози между Китай и САЩ през април. Причината е ескалиращата търговска война между двете най-големи световни икономики, която оказва натиск върху глобалната търговия.
Въпреки предизвикателствата, датската компания потвърди прогнозата си за годишна печалба, подпомогната от продължаващите смущения в Червено море, които доведоха до покачване на транспортните цени, съобщава „Ройтерс“.
Променена прогноза за глобалния товаропоток
Maersk, считана за водещ индикатор за състоянието на световната търговия, ревизира очакванията си за годишния ръст на глобалните контейнерни превози. Компанията вече прогнозира диапазон между спад от 1% и ръст до 4%, в сравнение с предишната оценка за 4% ръст в началото на годината.
„Обемите между Китай и САЩ спаднаха рязко през април, когато митата се повишиха. Успяхме да пренасочим част от тях към други пазари, където търсенето остава стабилно“, заяви изпълнителният директор на Maersk Винсент Клерк пред журналисти в Копенхаген.
Влияние върху световната икономика
Maersk предупреди, че ако планираните мита на САЩ не бъдат отменени, съществува риск от свиване на търсенето през втората половина на годината. Компанията, която обслужва корпорации като Walmart, Target и Nike, посочи, че продължаващата несигурност около търговската политика на САЩ влияе негативно върху икономиката.
„Илюзията, че всичко може да се произвежда локално с цялостна верига на доставки, е невъзможна“, коментира Клерк. „С исторически ниска безработица и масови депортации в САЩ, откъде ще дойде работната ръка? Ако трябва да се плаща на американски работници, нито една тениска няма да струва под 150 долара“, допълни той.
Напрежение в Червено море и влияние върху печалбите
Компанията обяви, че очаква смущенията в търговията през Червено море да продължат през цялата година. Причината са нападенията срещу търговски кораби от страна на йеменските хуси, в подкрепа на палестинците в Газа.
Въпреки това Maersk отчете силни финансови резултати за първото тримесечие на годината — печалбата преди лихви, данъци, амортизации и обезценки (EBITDA) нарасна с 70% на годишна база до 2,71 млрд. долара, надминавайки очакванията на анализаторите.
Maersk и конкурентите ѝ продължават да се възползват от удължените маршрути около Африка и по-високите транспортни цени, докато напрежението в Червено море и търговските спорове между Китай и САЩ остават основни рискове за глобалната морска търговия.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.