Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Високи производствени цени и свиване на консумацията са основните проблеми пред бизнеса с вино в 30 страни
65% от участниците на пазара на вино и експерти от повече от 30 страни смятат нарастващите производствени цени за основно предизвикателство пред индустрията през следващите години. Това се посочва в годишния доклад на ProWein Business Report, съставен за международното изложение ProWein. По поръчка на изложението германският университет Гайзенхайм анкетира над 1300 професионалисти на пазара – винопроизводители, износители и вносители.
На второ място сред предизвикателствата е намаляването на покупателната способност - този проблем е посочен от 59% от анкетираните. Световният икономически спад беше посочен като основен проблем от 56% от анкетираните, а 49% казаха, че намаляването на консумацията на вино на фона на опасения за общественото здраве им пречи да правят бизнес. 43% от експертите в лозаро-винарския бранш са най-разтревожени от затягането на правителствените политики по отношение на алкохолните напитки, като най-често това посочват представителите на търговията на дребно в Белгия, Великобритания и Ирландия, както и винопроизводителите от страните от Новия свят. Австрия и Португалия също изтъкват това. По-голямата част от респондентите отбелязват и спад в обемите на продажбите през 2024 г. и това е особено забележимо в Германия, Франция и Австрия. Португалия беше единствената страна, в която производителите отчетоха ръст на продажбите.
Анкетираните свързват спада в консумацията на вино с нарастващото внимание на потребителите към здравословните проблеми и прехода към алтернативни напитки. През 2024 г. търговците на дребно и дистрибуторските мрежи отбелязват ръст в продажбите на пенливи, бели и розе вина, както и на слабоалкохолни и безалкохолни вина. Експертите смятат, че тези категории ще покажат положителна динамика в бъдеще.
По-голямата част от винопроизводителите и професионалистите в търговията с вино са съгласни, че има нужда от промяна и развитие на винените комуникации в съответствие с новите пазарни условия „Винената индустрия е в повратна точка. Изглежда, че повечето държави са преодолели най-лошите последици от нарастващите цени върху производителите, но търговците на вино са изправени пред предизвикателството да се адаптират към бързо променящите се потребителски предпочитания. Разработването на нови продукти и комуникационни стратегии ще определи дали виното ще остане конкурентоспособно с други напитки“, каза проф. Симоне Луз, ръководител на Института по бизнес с вино и напитки към университета в Гайзенхайм.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.