Водещите индийски марки са двигател на глобалния растеж

Водещите индийски марки са двигател на глобалния растеж

С прогнозирания растеж на БВП на Индия между 6% и 7% за финансовата 2025-2026 г., подкрепен от устойчиви капиталови разходи, силно вътрешно търсене и публично-частни партньорства, водещите индийски марки са в добра позиция да се възползват от възможностите, дори когато се справят с глобалната нестабилност. Това показва последният доклад на Brand Finance за India 100 за 2025 г.

Tata Group (стойността на марката се е увеличила с 10% до 31,6 милиарда щатски долара) отново затвърди позицията си на най-ценната марка в Индия, като стана първата индийска марка, преминала прага от 30 милиарда щатски долара. Този исторически етап подчертава нарастващото икономическо влияние на Индия и многосекторното господство на Tata Group, със стратегически инвестиции в електроника, електрически превозни средства, полупроводници, изкуствен интелект и възобновяеми енергийни източници.

Топ 10 на най-ценните марки в Индия, класирани колективно, показаха забележителен двуцифрен ръст на стойността си.

Като втора най-ценна индийска марка, Infosys (стойността на марката се е увеличила с 15% до 16,3 милиарда щатски долара) продължава да води в сектора на ИТ услугите, докато HDFC Group (стойността на марката се е увеличила с 37% до 14,2 милиарда щатски долара), трета в класацията, затвърди ролята си на титан във финансовите услуги след сливането с HDFC Ltd.

На четвърто място, LIC (стойността на марката се е увеличила с 35% до 13,6 милиарда щатски долара) също демонстрира похвален растеж, следвана от HCLTech (стойността на марката се е увеличила със 17% до 8,9 милиарда щатски долара), на осмо място, с една позиция нагоре спрямо 2024 г.

Larsen & Toubro Group (стойността на марката се е увеличила с 3% до 7,4 милиарда щатски долара) се задържа стабилно с повишен натиск върху високотехнологичното производство, заедно с диверсификацията във възобновяеми енергийни източници и полупроводници, като девета най-ценна индийска марка в класацията.

Завършвайки топ 10, Mahindra Group (стойността на марката се е увеличила с 9% до 7,2 милиарда щатски долара), поддържа силен импулс с технологични и инженерни иновации.

Adani Group се очерта като най-бързо развиващата се индийска марка, класирана тази година, като стойността на марката ѝ се е увеличила с 82%. Ръстът на групата се дължи на агресивния и интегриран фокус върху инфраструктурата, ръста на амбициите за зелена енергия и увеличения брандов капитал сред ключовите заинтересовани страни.

Междувременно, Taj Hotels запазва титлата си на най-силната класирана марка в Индия, като получава 92,2/100 в Индекса за сила на марката (BSI) и получава елитния рейтинг за сила на марката AAA+ за четвърта поредна година. Постоянната сила на марката Taj се подкрепя от нейното международно разширяване и първокласно обслужване.

Asian Paints се нарежда като втората най-силна индийска марка, класирана тази година, с резултат от 92/100 в BSI и рейтинг за сила на марката AAA+, като същевременно запазва статута си на най-силната марка бои и покрития, класирана в световен мащаб. Amul заема трето място с BSI резултат от 91.2/100 и рейтинг за сила на марката AAA+.

„Индия приема ясния призив „Създай в Индия“ с нова енергия. Независимо дали става въпрос за производство, финансови услуги, развлечения, холистично лечение или хотелиерство, Brand Bharat пренаписва наративи в световен мащаб. Икономическата жизненост на страната, дигиталната инфраструктура и индустриалната експанзия превръщат водещите ѝ марки в глобални маяци. В един предизвикателен геополитически ред Индия балансира фино твърдата и меката сила“, коментира Аджимон Франсис, управляващ директор на Brand Finance India. 

Лидерството на Индия в устойчивостта също получава признание. Tata Group държи най-високата стойност на възприятията за устойчивост (SPV) сред класираните индийски марки, възлизаща на 4,3 милиарда щатски долара, докато Infosys има най-високата положителна разлика в устойчивостта (115 милиона щатски долара), което предполага, че марката превъзхожда общественото възприятие и би могла да отключи допълнителна стойност на марката чрез подобрени комуникации за устойчивост.

Подробният доклад India 100 представя 11 подсекторни класации, обхващащи банкиране, ИТ услуги, хотелиерство и гуми, наред с други. Този раздел представя водещите марки и техните забележителни постижения в отделните индустриални категории.

Други забележителни представяния на индийските марки тази година включват:

Birla Opus, ново предприятие на Aditya Birla Group, се очерта като революционна сила на индийския пазар на декоративни бои.

Zomato (стойност на марката от 1 милиард щатски долара) дебютира в класацията Brand Finance India 100 2025 на 39-та позиция.

На 48-ма позиция Persistent Systems отчете най-висок ръст на стойността на марката сред класираните индийски марки за ИТ услуги, с 33% до 811 милиона щатски долара, докато нов участник, Birlasoft (стойност на марката от 164 милиона щатски долара) се класира на 16-то място сред марките в сектора.

С изкачване със седем места нагоре, HMEL (стойност на марката от 656 милиона щатски долара) си осигури 49-та позиция, за да продължи да набира скорост като енергийна марка от следващо поколение.

Класирана на второ място в инженерния сектор, Zetwerk, млада компания от седем години, продължава да стимулира иновациите в прецизното производство, възобновяемите енергийни източници, електрониката и производствените услуги, затвърждавайки позицията на Индия като глобален ESDM център. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

The Guardian: Централите на слънце и вятър в Китай са с капацитет, колкото производство на ток в Турция и Индонезия
На днешната дата, 27 юни. Рождениците днес
Ройтерс: Борисов губи подкрепа, избирателят ще го накаже!
3 начина да получите бърз отговор, дори и той да е „Не!”
Джеф Безос и годеницата му смениха мястото на сватбата си във Венеция, летищата очакват 90 частни самолета с гости
Повече от 2.5 млн. подписа за нов референдум на Острова
Всяко пето дете в Русия живее на ръба на бедността
България няма да поставя допълнителни условия за присъединяването на Северна Македония към ЕС