Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Водещите индийски марки са двигател на глобалния растеж

С прогнозирания растеж на БВП на Индия между 6% и 7% за финансовата 2025-2026 г., подкрепен от устойчиви капиталови разходи, силно вътрешно търсене и публично-частни партньорства, водещите индийски марки са в добра позиция да се възползват от възможностите, дори когато се справят с глобалната нестабилност. Това показва последният доклад на Brand Finance за India 100 за 2025 г.
Tata Group (стойността на марката се е увеличила с 10% до 31,6 милиарда щатски долара) отново затвърди позицията си на най-ценната марка в Индия, като стана първата индийска марка, преминала прага от 30 милиарда щатски долара. Този исторически етап подчертава нарастващото икономическо влияние на Индия и многосекторното господство на Tata Group, със стратегически инвестиции в електроника, електрически превозни средства, полупроводници, изкуствен интелект и възобновяеми енергийни източници.
Топ 10 на най-ценните марки в Индия, класирани колективно, показаха забележителен двуцифрен ръст на стойността си.
Като втора най-ценна индийска марка, Infosys (стойността на марката се е увеличила с 15% до 16,3 милиарда щатски долара) продължава да води в сектора на ИТ услугите, докато HDFC Group (стойността на марката се е увеличила с 37% до 14,2 милиарда щатски долара), трета в класацията, затвърди ролята си на титан във финансовите услуги след сливането с HDFC Ltd.
На четвърто място, LIC (стойността на марката се е увеличила с 35% до 13,6 милиарда щатски долара) също демонстрира похвален растеж, следвана от HCLTech (стойността на марката се е увеличила със 17% до 8,9 милиарда щатски долара), на осмо място, с една позиция нагоре спрямо 2024 г.
Larsen & Toubro Group (стойността на марката се е увеличила с 3% до 7,4 милиарда щатски долара) се задържа стабилно с повишен натиск върху високотехнологичното производство, заедно с диверсификацията във възобновяеми енергийни източници и полупроводници, като девета най-ценна индийска марка в класацията.
Завършвайки топ 10, Mahindra Group (стойността на марката се е увеличила с 9% до 7,2 милиарда щатски долара), поддържа силен импулс с технологични и инженерни иновации.
Adani Group се очерта като най-бързо развиващата се индийска марка, класирана тази година, като стойността на марката ѝ се е увеличила с 82%. Ръстът на групата се дължи на агресивния и интегриран фокус върху инфраструктурата, ръста на амбициите за зелена енергия и увеличения брандов капитал сред ключовите заинтересовани страни.
Междувременно, Taj Hotels запазва титлата си на най-силната класирана марка в Индия, като получава 92,2/100 в Индекса за сила на марката (BSI) и получава елитния рейтинг за сила на марката AAA+ за четвърта поредна година. Постоянната сила на марката Taj се подкрепя от нейното международно разширяване и първокласно обслужване.
Asian Paints се нарежда като втората най-силна индийска марка, класирана тази година, с резултат от 92/100 в BSI и рейтинг за сила на марката AAA+, като същевременно запазва статута си на най-силната марка бои и покрития, класирана в световен мащаб. Amul заема трето място с BSI резултат от 91.2/100 и рейтинг за сила на марката AAA+.
„Индия приема ясния призив „Създай в Индия“ с нова енергия. Независимо дали става въпрос за производство, финансови услуги, развлечения, холистично лечение или хотелиерство, Brand Bharat пренаписва наративи в световен мащаб. Икономическата жизненост на страната, дигиталната инфраструктура и индустриалната експанзия превръщат водещите ѝ марки в глобални маяци. В един предизвикателен геополитически ред Индия балансира фино твърдата и меката сила“, коментира Аджимон Франсис, управляващ директор на Brand Finance India.
Лидерството на Индия в устойчивостта също получава признание. Tata Group държи най-високата стойност на възприятията за устойчивост (SPV) сред класираните индийски марки, възлизаща на 4,3 милиарда щатски долара, докато Infosys има най-високата положителна разлика в устойчивостта (115 милиона щатски долара), което предполага, че марката превъзхожда общественото възприятие и би могла да отключи допълнителна стойност на марката чрез подобрени комуникации за устойчивост.
Подробният доклад India 100 представя 11 подсекторни класации, обхващащи банкиране, ИТ услуги, хотелиерство и гуми, наред с други. Този раздел представя водещите марки и техните забележителни постижения в отделните индустриални категории.
Други забележителни представяния на индийските марки тази година включват:
Birla Opus, ново предприятие на Aditya Birla Group, се очерта като революционна сила на индийския пазар на декоративни бои.
Zomato (стойност на марката от 1 милиард щатски долара) дебютира в класацията Brand Finance India 100 2025 на 39-та позиция.
На 48-ма позиция Persistent Systems отчете най-висок ръст на стойността на марката сред класираните индийски марки за ИТ услуги, с 33% до 811 милиона щатски долара, докато нов участник, Birlasoft (стойност на марката от 164 милиона щатски долара) се класира на 16-то място сред марките в сектора.
С изкачване със седем места нагоре, HMEL (стойност на марката от 656 милиона щатски долара) си осигури 49-та позиция, за да продължи да набира скорост като енергийна марка от следващо поколение.
Класирана на второ място в инженерния сектор, Zetwerk, млада компания от седем години, продължава да стимулира иновациите в прецизното производство, възобновяемите енергийни източници, електрониката и производствените услуги, затвърждавайки позицията на Индия като глобален ESDM център.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.