Бирени брандове доминират в Топ 50 най-ценни марки на Мексико

Бирени брандове доминират в Топ 50 най-ценни марки на Мексико

Corona запазва титлата си на най-ценната марка в Мексико за шеста поредна година. Това показват данните от последния доклад Mexico 50 2025 на Brand Finance, водещата световна консултантска компания за оценка на марки.

Corona (с 29% увеличение на стойността на марката до 13,4 милиарда долара) продължава да води не само на вътрешния пазар, но и в световен мащаб като най-ценната марка бира в света. Силните представяния на международните пазари, особено в EMEA и Латинска Америка, допринесоха за растежа на марката.

Modelo Especial заема второ място с 34% увеличение на стойността на марката до 7,1 милиарда долара. Вече здраво утвърдена като най-продаваната бира в Съединените щати, марката продължава да набира скорост както в масовия, така и в премиум сегмента. Растежът ѝ е подкрепен от стратегически маркетинг, солидна дистрибуция в Съединените щати и разширено продуктово портфолио.

Don Julio е най-силната марка в Мексико, с резултат от 94,2 от 100 по Индекса за сила на марката (BSI). Според проучване на Brand Finance, премиум марката текила е получила перфектен резултат от 10 по ключови показатели за възприятие, като харесване, благоприятност и репутация, благодарение на фокуса си върху кампании с голямо въздействие, продуктови иновации и преживяване на брандиране, като например виртуалното преживяване за Apple Vision Pro.

„Комбинираната стойност на 50-те най-големи марки в Мексико е намаляла само с 1% на годишна база, което показва широка стабилност въпреки по-предизвикателния икономически и политически пейзаж. С инфлацията, валутната нестабилност и политическите промени, които влияят на пазарните условия, марките трябва да се справят с нарастващата сложност. В тази среда дългосрочната сила ще зависи от адаптивността, ясното позициониране и способността за поддържане на доверие на фона на несигурност“, коментира Лорънс Нюъл, управляващ директор на Brand Finance Americas. 

Търговският гигант Bodega Aurrera запазва третото си място в класацията с умерено увеличение от 1% на стойността на марката до 4,6 милиарда долара, благодарение на разширяването на магазините си и стратегията си за нискобюджетни продукти.

В телекомуникационния сектор Telcel се изкачва на четвърто място с 18% увеличение на стойността на марката до 3,9 милиарда долара, докато Claro пада на пето място след 16% спад до 3,5 милиарда долара.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Кирил Петков подава оставка като съпредседател на ПП и депутат
НАП, КЗП и КЗК откриха необосновано завишение на цените на храните в 25 града у нас
Голям трудов скандал: Робска експлоатацията на мигранти в лозята на Шампан влезе в съда
Кметът на "Люлин" за напускането на ПП: Висш партиен кадър ми предложи подкуп
Божидар Божанов: Излизането ни от коалицията ще е най-големият подарък за нашите опоненти
Цанко Миланов и Атанас Буглов: Винербергер инвестира дългосрочно в българския си екип
Крехкото примирие между Израел и Иран се спазва, пратеникът на Тръмп смята преговорите с Иран за „обещаващи“
Кабинетът одобри промени в Наредбата за работното време, почивките и отпуските