Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Разказвайте, вместо да спорите!

Когато защитавате важна за вас гледна точка, вместо да спорите, използвайте силата на конкретните примери, пресъздадени чрез истории. Те звучат много по-убедителни, по-позитивни са като комуникация и затова могат да се окажат добър помощник на лидерите, когато се налага да убеждават околните. Оспорването често поляризира и прекъсва комуникацията, докато умелото смесване на реторика и факти в пресъздаването на една историята може да промени съзнанието на хората, твърди Harvard Business Review. Ето няколко важни съвета, които трябва да имате предвид в такива моменти:
Поднесете съобщение, а не отрицание. В процеса на убеждаване, човешкото съзнание често се съпротивлява срещу тезата, върху която е предизвикано да мисли. Но е готово да приеме аргументи в полза на това защо трябва да мисли върху същата тази теза. Добрите истории поднасят повече опори за формирането на гледна точка. В тях има съобщение, а не отрицание и по този начин се превръщат в елегантни инструменти за убеждаване. Вие знаете какво искате другите да направят и знаете защо искате да го направят. Това е съобщението, което трябва да поднесете умело.
Намерете подходящ пример. Фокусирайте се върху въпроса какво правят хората около вас, което в същото време е свързано с вашата гледна точка. Ако искате например да ги накарате да приемат стандартите ви за безопасност, разкажете им история за това какво се е случило или би станало, ако те пренебрегнат функции, които и без това изпълняват.
Използвайте жив разказ. Най-добре е да говорите от позицията на личен опит. Опишете подробно ситуацията и последиците от нея, но като история, а не като обвинителна или назидателна реч. Не е нужно да прекалявате, но трябва да изразите мнението си. Подберете внимателно думите си, за да визуализирате историята. Тонът също е много важен за постигане на убеждаване - в никакъв случай не бива да е прекалено емоционален, но не трябва и да бъде равен, защото може да внуши послание за безразличност.
Използвайте факти. Помнете, че колкото и силни истории да имате, те невинаги са подходящи за всеки повод. Най-добрият начин да изразите гледната си точка, особено в бизнеса е да го направите бързо и стегнато. В тези ситуации фактите и цифрите са истории сами по себе си. Не пазете историите само за официални поводи. Добрият шеф може да наставлява редовно екипа си чрез историите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Технологичният сектор подкрепи европейските фондови борси*
Финанси |DeepL обмисля първично публично предлагане в САЩ
Технологии |Мартин Димитров: До края на годината дефицитът ще бъде 5,1%
Икономика |"Възраждане" се обяви против увеличаването на тавана за работници от трети страни в предприятията
Политика |Българин е сред задържаните на хуманитарната флотилия за Газа
Общество |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.