Разказвайте, вместо да спорите!

Разказвайте, вместо да спорите!

Разказвайте, вместо да спорите!

Когато защитавате важна за вас гледна точка, вместо да спорите, използвайте силата на конкретните примери, пресъздадени чрез истории. Те звучат много по-убедителни, по-позитивни са като комуникация и затова могат да се окажат добър помощник на лидерите, когато се налага да убеждават околните. Оспорването често поляризира и прекъсва комуникацията, докато умелото смесване на реторика и факти в пресъздаването на една историята може да промени съзнанието на хората, твърди Harvard Business Review. Ето няколко важни съвета, които трябва да имате предвид в такива моменти:

Поднесете съобщение, а не отрицание. В процеса на убеждаване, човешкото съзнание често се съпротивлява срещу тезата, върху която е предизвикано да мисли. Но е готово да приеме аргументи в полза на това защо трябва да мисли върху същата тази теза. Добрите истории поднасят повече опори за формирането на гледна точка. В тях има съобщение, а не отрицание и по този начин се превръщат в елегантни инструменти за убеждаване. Вие знаете какво искате другите да направят и знаете защо искате да го направят. Това е съобщението, което трябва да поднесете умело.

Намерете подходящ пример. Фокусирайте се върху въпроса какво правят хората около вас, което в същото време е свързано с вашата гледна точка. Ако искате например да ги накарате да приемат стандартите ви за безопасност, разкажете им история за това какво се е случило или би станало, ако те пренебрегнат функции, които и без това изпълняват.

Използвайте жив разказ. Най-добре е да говорите от позицията на личен опит. Опишете подробно ситуацията и последиците от нея, но като история, а не като обвинителна или назидателна реч. Не е нужно да прекалявате, но трябва да изразите мнението си. Подберете внимателно думите си, за да визуализирате историята. Тонът също е много важен за постигане на убеждаване - в никакъв случай не бива да е прекалено емоционален, но не трябва и да бъде равен, защото може да внуши послание за безразличност.

Използвайте факти. Помнете, че колкото и силни истории да имате, те невинаги са подходящи за всеки повод. Най-добрият начин да изразите гледната си точка, особено в бизнеса е да го направите бързо и стегнато. В тези ситуации фактите и цифрите са истории сами по себе си. Не пазете историите само за официални поводи. Добрият шеф може да наставлява редовно екипа си чрез историите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ