Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|"Бързи" означава "Конкурентни"
Как да задържите бизнеса на компанията свеж и иновативен? Една жена от топ мениджмънта на Disney вярва, че знае отговора.
Ан Суийни, смятана за най-влиятелната жена в управлението на глобалния гигант Walt Disney, разказва във видеоматериал на американския онлайн канал MeetTheBoss, че бързото внедряване на всичко ново е това, което прави компанията конкурентна.
Суийни е съпредседател на Disney Media Networks и президент на Disney/ABC Television Group. Заедно със заместниците и съдружниците й, тя оглавява международното семейство на Walt Disney, чиито бизнес се разпростира в пет бизнес сегмента: медийните мрежи, студио забавленията, потребителските продукти и интерактивните медии.
„Когато дойдох в Disney бях изправена пред огромно предизвикателство. Предшественикът ми беше започнал да превръща канала от платена услуга в основна, свободна за ползване. И тази промяна беше в самото си начало“, разказва американката.
„Смятам, че трябва да се обръща внимание на иноваторите – хората, които имат следващата страхотна идея. Вярвам, че всеки ръководител трябва да говори с екипа си и да окуражава иновациите на всяко отделно ниво“, споделя тя.
Откровено разкрива и тайни от стила си на мениджмънт: назначава най-умните хора, които може да открие и за които е чувала, и след това им осигурява свободно пространство, за да си вършат работата. Но всички получават желания пост с уговорката от нейна страна, че целите са възможно най-високи за момента и трябва да бъдат постигнати на годишна база.
„Като мениджър разбрах, че не е възможно да се справям перфектно във всяка една област и имам нужда от наистина умни хора около мен, които са експерти в своята сфера. Сега работя с много мотивиран екип“, добавя още тя.
Според нея може би най-важното нещо е фирмата да е наясно какво в момента правят и предпочитат клиентите - в случая, телевизионната аудитория на Disney. И тук става дума не само за технологиите, които използват или шоу програмите, които гледат, но и за това как живеят.
Важно е да се поддържа интензивна обратна връзка и да се следи как и какво съдържание хората коментират, подчертава Суийни.
Когато се работи с деца е задължително да се разговаря с тях. Децата днес коренно се различават от родителите си, когато са били на тяхната възраст, та даже и от днешните тинейджъри. Животът им е пълен с технологии, към които те се адаптират смайващо бързо, казва още тя.
От Disney спонсорират проучвания и достигат до добър резултат – разбират, че компанията може да привлече вниманието на тази група чрез добре разработени и поднесени истории в интернет.
В резултат на проучването си, компанията решава още да се приспособи към хитовия таблет iPad, разработвайки специално приложение за него.
На въпроса как е подходила в управлението на компанията по време на рецесията, която сериозно дръпна назад медийния бизнес в САЩ, Суийни отговаря:
„Фокусирахме се върху работата. Запазихме хората концентрирани. Говорихме за проблемите, но не позволихме те да станат извинение за това да не се върши работата, да не се успява“.
„Лидерството е свързано с това да продължаваш да се учиш. Няма момент, в който да достигнеш тавана на знанията и уменията си. Ако си добър лидер продължаваш да се учиш, да окуражаваш екипа да се учи и предаваш нататък“, смята още тя.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.