В какво е силата на блога

В какво е силата на блога

Всеки има блог тези дни, включително и изпълнителните директори. Някои от тях дори са поръчали на мениджърите от средния ешелон да блогват често, защото това е добре за бизнеса. Звучи доста позитивно на теория, но какво влияние реално имат блоговете? Един колега ми каза, че не само е бил инструктиран да блогва, но му била зададена и тема - „Супергероите“. Очевидно идеята е, че ако висшето ръководство говори достатъчно за герои, служителите вероятно ще станат героични. Героите са в диапазона от Спайдърмен до хуманитарните летящи хеликоптери по време на Виетнамската война. Не съм сигурен дали организациите са тествали ефекта от тази схема за блогване и какъв точно е той.

Вместо да говорят за героичното поведение, служителите обсъждат неудачността, абсурдността или дори комичния характер на този вид статии. Може би рисковият капиталист и автор Гай Кавазаки е прав, когато казва, че блогът е за "някой, който няма какво да каже и пише за неща, които не може да направи". Друг мениджър ми сподели, че блога на неговия главен изпълнителен директор очевидно е списван от PR-отдела, тъй като е посветен изцяло на неговата „велика“ личност.

Да си зададем въпроса кое прави блоговете работещи? Това, че те са неформален начин на комуникация. Те следва да насърчават участието на служителите, свободното обсъждане на въпроси, да мотивират директната комуникация между различните слоеве в организацията както и чувството за общност. Подобно на писателя, блогът трябва да бъде истински. Освен това, той трябва да има нещо смислено, което да каже на публиката. Според най-продаваният автор и блогър, Сет Годин работата на блоговете е те да се основават на откровеност, спешност, навременност и противоречия.

Разбираемо е, че компаниите и хората се втурват към социалните мрежи. Там хората намират искреност и директност. Блоговете изглежда могат да предложат прост начин на общуване с персонала, но те трябва да отговарят на определени критерии, така че съобщението ще резонира със служителя.

За много служители блоговете на изпълнителните директори изглеждат прекалено тривиални и се разглеждат като загуба на време. За да ги изпълните със смисъл с тях трябва да създавате уникално, интересно и достоверно съдържание. Блогът е част от вас, която не е нужно да бъде пълна с бизнес идеология. Той трябва да буди интерес и да провокира хората да влязат пак веднъж след като са го посетили, защото знаят, че там ще открият нещо полезно за тях.

Има блогове на компании като IBM, Sun Microsystems и Intel, които са били толкова успешни, че техни публикации са излизали и във външното уеб пространство. Един от резултатите е, че журналистите взимат от текущата информация и събития, което дават положителен тласък на имиджа на компанията. Очевидно в тези случаи обаче съобщението играе ключова роля, доста по-голяма и привлекателна от тази на супергероите.

Хората имат прекалено много други изисквания към времето си, за да се занимават с един банален, безсмислен поток на мисли, претворен в блог. Затова потрудете се да формулирате по-забавни и смислени теми от супергероите. Повярвайте, ясно е, че те няма да направят компанията ви по-героична.

Боб Селдън за Management Issues

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ