Връщаме закупеното онлайн до две седмици

Връщаме закупеното онлайн до две седмици

Потребителите в Европейския съюз ще могат да върнат закупен в интернет продукт в рамките на две седмици след получаване на доставката с покупката, решиха евродепутатите днес. Освен това онлайн търговците ще бъдат задължени да дават на клиентите подробна и точна информация за крайната цена, поръчаните продукти и контактите за връзка с търговеца, предаде пресслужбата на Европарламента.

„Искахме да регулираме основно договорите от разстояние и извън магазини, като например онлайн търговията, тъй като точно по този начин се осъществява най-голяма част от трансграничната търговия", каза докладчикът на ЕП Андреас Шваб. „Новата директива е добър пример как Европа може да донесе ползи едновременно на потребителите и търговците. Постигнахме добре балансиран компромис, който да отговаря на интересите и на потребителите, и на бизнеса", обясни Шваб.

Новото законодателство значително ще засили правата на онлайн потребителите, особено по отношение на информацията, доставката и анулирането на поръчки, като в същото време определя правила за дигитален даунлоуд и намалява административните изисквания за малки и средни предприятия.

Досегашните правила на ЕС за защита на потребителите бяха от времето преди  „дигиталната революция", поради което страдаха от доста пропуски по отношение на защитата на онлайн клиентите. Проблемите с липсата или забавянето на доставки на поръчани стоки, както и фрагментирането на правилата за защита на потребителите между държавите членки, досега бяха пречка пред трансграничната онлайн търговия. Същевременно бизнесът изтъкваше законовите различия между държавите членки като причина да не предлага своите продукти извън границите на своята страна.

След официалното приемане на закона през юли, държавите членки ще разполагат с две години за неговото приложение.

Повече подробности какво точно означават новите правила вижте тук.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ