Вълшебна рецепта за доволни клиенти

Вълшебна рецепта за доволни клиенти

Проучване сред над 2000 потребители от Обединеното кралство показва, че почти половината (47%) компании поставят по-голям акцент върху клиентите заради сегашните икономически условия. Въпреки това само 22% смятат, че британските предприятия са положили "допълнителни усилия" за своите клиенти по време на рецесията, а една четвърт са убедени, че всъщност са положили по-малко усилия!

На пръв поглед това е сякаш "лоша новина", но от друга страна е страхотна възможност за фирмите, които полагат повече усилия, за да зарадват своите клиенти.

Затова, си позволявам да обясни какво е "насладата за клиента" чрез подчертаване на някои от предпоставките за клиентското удовлетворение.

Първо, клиентското удовлетворение не идва от приветливата продавачка, която казва "Здравейте, как сте днес?". Истината е че "поздравът":  "Купи Едно, получаваш 10 безплатни!“ носи повече търговски смисъл за клиентите и ги кара да се усмихват повече. Няма по-добър начин да зарадвате потребителите си от промоцията. Това е стар, но изпитан трик. Той оставя у клиента усещането, че сте направили нещо за него, че сте му подарили нещо, грижейки се за неговото добро. Тогава е пет пъти по-вероятно следващия път клиента да избере пак вашите продукти или услуги. Така че, какво точно е удовлетворението на клиентите? Моята дефиниция е изненадващо ниво на обслужване, което предоставяте . При това изненадващо по позитивен начин.

И така първата съставка е тази, която произвежда „уау“ реакцията. Това е елементът на изненадата, която винаги е имала положителен ефект сред потребителите. Задоволството на клиентите винаги се повишава, когато получат нещо неочаквано. Спонтанността присъства в начина на правене на бизнес на много малко фирми, а тя е ценено качество. Това например е ситуацията, в която рецепционистката може да разреши даден проблем без да се налага всеки път да вика управителя. Това отношение е ценено от клиентите.

Другата вълшебна съставка е личният стил. Обичаните компании разбират своите клиенти. Имат отношение към тях и ги ценят. Това означава да правите всичко възможно да разрешите проблемите на потребителите си и ги компенсирате по-най-добрия начин. Понякога едно телефонно обаждане, в което питате клиентите си от какво имат нужда, прави чудеса. Това ги кара да се чувстват ценени и уважавани. Това означава, че тяхното мнение значи много за вас.

Последната съставка е прозрачността. Клиентите обичат компании, които са открити към хората. За тях това означава, че вие си взаимодействате открито и с грижа с тях. Хората може да забравят какво сте казали, но не и какво сте направили. Ако веднъж сте били неискрени с тях те ще го запомнят и няма да се върнат отново при вас.

Анди Хелсенман за Management Issues

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Имейлът не е мъртъв — но вашата стратегия може би е. Ето как да я съживите
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
На фокус следващите седем дни: Избори в Аржентина, отчети от „Великолепната седморка" и заседания на Фед и ЕЦБ
Как успешните лидери се изправят на крака след провал
На днешната дата, 25 октомври. Рождениците днес
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Цитат на деня
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании