Готови за оцеляване в епохата на клиента

Готови за оцеляване в епохата на клиента

Забелязахте ли кога електронният четец Kindle обърна с краката на горе издателския бизнес? Усетихте ли когато американският интернет гигант Groupon заплаши хиляди фирми с новината, че ще стартира бизнес на дребно? Или когато Expedia пенсионира туристическите агенции? При тези новини изписа ли се облекчение по лицето ви, защото не засягат бизнеса ви?

Сега е времето, когато клиентите имат повече сила, по-голямо влияние и държат лоста за икономическите промени. Хиляди начинания на бизнеса стартират, готови да им помогнат да извършат промените. Промените се акумулират. Те ще дойдат и при вашия бизнес, въпросът е кога.

Старите конкурентни предимства като растеж в производството, силата на доставките и дори майсторското дирижиране на информационния поток, вече нямат същото значение. Дигиталното развитие ги обезценява. Единственият начин да се оцелее сред всички иновации, които постоянно нахлуват и променят пазара, е като се инвестира във връзката с клиентите.

Само обсебената от клиента компания може да оцелее. Това не е жаргон, казано е буквално. Този вид обсебени компании са фокусирани върху своята стратегия, енергия и процесите в бюджета си, които определят средствата, вложени за ангажиране на клиентите. Това са компаниите, които поставят приоритет върху тези неща, отколкото върху останалите, традиционни конкуренти предимства.

Ако вярвате в това, ще промените начина, по който правите проучвания на клиентите си. Необходимо е да харчите по-малко за изследвания идват твърде късно, за да реагирате. И да влагате средствата си, вместо в „живи“ разговори (на фокус групи и в анкети – бел.ред.), в това да слушате и проучвате мнението на аудиторията си в социалните мрежи. Както и да изследвате неизказаните нужди и потребности на клиентите. Мислите ли, че iPad например се е родил след традиционни социологически проучвания?

Ако вярвате в това, ще промените начина, по който извършвате услугите си. Ще инвестирате в разбираема за потребителите програма за информиране с множество, кръстосани комуникационни канали, вместо да третирате служителите в кол центъра ви като роби.

Ако вярвате, ще промените начина, по който правите продажби. Ще спрете да влагате в размера на отдела за продажби и ще започнете да разработвате добра стратегия по отношение на хората с директни контакти с клиентите (повече професионалисти, по-малко начинаещи).

И още: ако вярвате, ще промените начина, по който правите реклама. Можете да вземете 10% от това, което влагате в „рекламни взривове“ в традиционните медии и ще ги похарчите за интерактивно рекламиране – онлайн социални програми, мобилни приложения, които създават лоялност сред младата, активна част от потребителите ви.

Това е радикална идея. Ако приложите този подход, тогава компанията ви ще бъде дори по-добре позиционирана на пазара, когато се наложи да оцелее при следващото сътресение на иновациите на конкурента. И ако работите в маркетинга, ще бъдете в центъра на конкурентната стратегия. Разбира се, ако продължите да работите по същия начин, опитвайки да „заключите“ клиентите и конкурентите с големи брандирани напъни, контакти, договори и скали, това ще продължи да работи, докато някои начинаещи фигури не открият начин да станат по-симпатични и привлекателни с услугите си от вас. Само предупреждавам.

Джош Бърнов в AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Разкрития: Агенти на разузнаването Мосад са подготвяли сухопътна операция в в Катар
Вдовицата на застреляния Чарли Кърк: Ще продължа делото му!
Желязков: Този вот на недоверие е алманах на всички проблеми в съдебната система
Посланически скандал: Лейбъристки депутат обвини Киър Стармър, че не е годен за премиер
Fitch понижи кредитния рейтинг на Франция до A+
El Nacional: Зинедин Зидан ще води националния отбор по футбол на Франция след Световното през 2026 г.
Тръмп призова страните от НАТО да спрат да купуват руски петрол, за да наложи санкции
Аржентина заплаши с мерки срещу добива на петрол на Фолклeндските острови от израелска компания