Защо Starbucks "забрави" да сложи кафето в логото си

Защо Starbucks забрави да сложи кафето в логото си

Защо Starbucks "забрави" да сложи кафето в логото си

В САЩ е имало време, в епохата на Рейган, когато земевладелците и хората на труда са поръчвали кафе просто като попитат за „кафе”. Но тези времена са отминали, коментира Business Insider. Днес вече се поръчва Caffè Latte, Caffè Mocha, капучино, фрапучино. Така се случва след като бизнесът бе променен с навлизането на Starbucks.

Хауард Шулц разработва компанията, стартирайки от едно единствено заведение в центъра на Сиатъл. Той основава верига с повече от 17 хил. кафенета в 55 държави.

След като премина през тежки времена между 2008 и 2009 г. компанията отново се изправя на крака. През финансовата 2011 г. тя привличаше 60 милиона клиенти седмично – повече от всякога. Освен това миналата година тя имаше по-високи от всякога печалби за акция (1,62 долара) и нетни приходи от 11,7 милиарда долара.

В последно време Starbucks реши да направи важна стъпка, която до известна степен определя формулата на бизнеса й. Тя изпусна думата „кафе” от логото си. Въпреки че кафето остава централна съставка на бизнеса й, както хамбургерите са основния продукт на McDonald’s.

Последната придобивка на компанията се казва Evolution Fresh – малък калифорнийски производител на плодов сок. Купи го за 30 милиона долара. Освен това през юни тази година Starbucks купи и пекарна за 100 милиона. „Клиентите ни никога не са били толкова доволни от храната ни, колкото от кафето ни”, обясни Трой Алстед – финансов директор. На всичко отгоре през този месец Starbucks купи Teavana – разположена в Атланта фирма производител на чай. Сделката бе за 620 милиона долара.

Защо се променя бизнес моделът? Американските наблюдатели коментират, че от 1980 г. насам консумацията на кафе в Америка е намаляла. Предвижда се да продължи да пада. За сметка на това, американците пият все повече чай. И така се очертава да продължи да бъде. Може би заради масовото убеждение, че чаят има по-полезни свойства за организма. Или донякъде заради активната имиграция в САЩ от страни с висока консумация на чай. Асоциацията на производителите на чай в САЩ оцени пазара на чай в Америка на 8,2 милиарда долара през 2011 г. Това е с над 1,8 милиарда долара повече в сравнение с преди 20 години. А прогнозите са, че сумата почти ще се удвои към 2014 г. Най-голям растеж се очаква да се постигне от продажбата на зелен чай. Чийто цвят съвпада с този на американската валута, както и с цвета на логото на Starbucks.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ