Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Защо все повече технологични продукти не са качествени?
Когато Стив Джобс е доволен от новия компютърен продукт на Apple – а както знаете, той в повечето случaи е доволен – обикновено предприемачът ласкае продукта си с думите „Просто работи”. Това коментира в сайта на сп. „Тайм” Хари Маккрейкън.
Авторът разказва, че прави преглед на технологичните продукти в последните 20 години и досега според него не е имало толкова много нови неща на пазара, които започват да се предлагат преди да са готови за масова употреба. Когато стоката на някой производител се счупи и клиентите се обадят по телефона, за да я заменят, често от другата страна на слушалката вече са наясно за какъв проблем става дума. Причината е, че са пристигнали още много оплаквания по същия въпрос по-рано.
Защо се случва така? Всичко започна от края на бета продуктите за компютри, коментира Маккрейкън. Някога беше ясно, че технологичните стоки, обозначени като бета, са подлагани на тестване, отбелязва авторът. Те бяха възприемани като работа в проект и никой не планираше да ги сподели с голямата публика. Интернет промени тази практика, като осигури свободен източник, в който могат да бъдат предварително описвани и показвани продуктите пред милиони хора.
Освен това сега вече софтуерът, поръчван и разпространяван чрез мрежата, може да се обновява при достъп до нея. Така той започва да се предлага изпълнен с грешки, които впоследствие се отстраняват от специалистите в новия му update. Но това се случва след като хората са го закупили.
И не на последно място – борбата на технологичните фирми да изпреварят конкуренцията. Тя е една от основните причини за разпространението на некачествени компютърни продукти в глобален план. Например много голяма част от таблетите, пуснати на пазара след iPad. Те оставиха някои от потребителите с впечатлението, че са създадени прибързано, казва още авторът.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.