Как да станете неустоим кандидат за работа чрез Facebook (и Twitter)

Как да станете неустоим кандидат за работа чрез Facebook (и Twitter)

Когато искате да изпъкнете, трябва да предложите нещо собствено и оригинално. Социалните мрежи и блоговете предлагат чудесна възможност за това. В една епоха, когато не само приятелите, но и работодателите все повече се интересуват от вашата онлайн персона, си струва да се замислите какво съдържание споделяте онлайн.

Не всеки има таланта и умението да създава постоянно собствено съдържание, но един прост ход ще ви помогне да избегнете тази пречка и пак да бъдете себе си. При това – много забележими, дори влиятелни.

Споделяйте чуждо съдържание.

Но такова, което се харесва лично на вас, отразява ценностите и възгледите ви и показва познанията ви във вашата професионална сфера. Така, просто отсявайки от масата онова, което резонира във вашата душа, изграждате личен образ, който ви прави неустоими. Ето защо.

1. Показвате, че познавате занаята си

Когато споделяте много интересна информация, хората започват да разбират, че знаете доста неща по специалността си. Не само държите пръст на пулса на събитията, но и разбирате какво е ценно за хората в отрасъла – нещо ключово за всеки работодател. Търсенето на информация за определена сфера освен това ежедневно обогатява знанията ви за нея – така че ползата е двойна. А това ще проличи, когато се налага. 

2. Познавате играчите в своето поле

Да сте наясно с мисловните лидери в своята специалност и техните дейности е дори по-важно от познаването на последните иновации. Защо ли? Защото тези хора създават новите тенденции, говорят за тях и те самите са тенденции. „Ако търсите възможности, търсете хора”, пишат експертите Райд Хофман и Бен Каснока. Да познавате играчите в полето си на действие е важна стъпка към една успешна кариера.

3. Иновативни сте

Не просто ползвате най-новите социални инструменти, за да споделяте вкусовете и идеите си, но и имате информация за последните моди и тенденции, което предполага будна и новаторска мисъл.

4. Обичате да помагате на другите

Всеки може да говори за себе си в социалните медии. Ще изпъкнете, ако излезете от тази рамка и предлагате полезна, ценна информация, като отдавате дължимото на нейните създатели. Така давате едно рамо на индустрията и показвате, че сте екипен играч, който не страда от излишен егоизъм.

5. Познавате хора

Ако постоянно служите като медиатор на нова информация, нищо чудно да привлечете вниманието на някои от играчите, които участват в създаването й – те може да се свържат с вас за блога ви, да коментират постовете ви във Фейсбук или поне да следят редовно публикациите ви. А ако има нещо, което прави впечатление на работодателите, то са добрите, активни връзки с важните хора. Така че не забравяйте да ги споменете в интервюто си.

По материали от Mashable

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ