Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Какво очаква шефът от вас?
Изясняването на очакванията е важна стъпка към изграждането на работещи взаимоотношения с вашия шеф. Как да го постигенете обаче? Ето някои съвети от Кати Карлсон, бизнес консултант, и Линда Хил, преподавател в Харвард.
Помолете го да ви каже какво очаква от вас.
Ако не може да го опише, подгответе вашите очаквания в писмена форма и му ги изпратете, като го помолите за обратна връзка и мнение. След това изяснете всичко, което е останало недоуточнено. Ако шефът ви е по-склонен да разговаря, а не да комуникира писмено, проведете серия от неформални срещи, на които обсъдете ролите на двамата, отговорностите и как ще се измерват постиженията.
Искайте обратна връзка редовно, за да знаете дали очакванията не са се променили.
Въпреки че шефовете са различни и имат различни изисквания към отделите, повечето от тях очакват от подчинените си определено поведение. Ето какво най-често:
Да предлагат идеи. Не се притеснявайте да предлагате креативните си идеи на шефа. Той иска да ги чуе, защото дори и да са неприложими, те могат да насочат мислите му в посоката, която ще го доведе до успеха.
Да се обвържат с проблемите на екипа. Уловете момента, в който някой от директните ви подчинени не успее да си свърши задълженията, когато назрява междуличностен конфликт, когато се задава криза. И съобщете лошите новини лично на шефа си.
Да сътрудничат с колегите си. Преодолейте различията между вас и колегите ви, за да можете да работите заедно – дори и да не се харесвате един друг.
Да бъдат инициативни. Смело споделяйте идеите си, особено онези, които са свързани с работата на няколко отдела. Включете се в инициативи, които обединяват различни отдели в компанията.
Да развиват качествата на подчинените си. Интересувайте се от развитието на хората толкова, колкото се интересувате от собственото си развитие – ако не и повече. Отделете достатъчно време за критика и похвали, когато хората ви имат нужда от тях. Инвестирайте време и внимание, за да следите работата им и да давате откровена, навременна и полезна обратна връзка.
Да бъдат информирани. Редовно четете и гледайте новини. Това, което става по света, оказва влияние върху случващото се в екипа ви, в компанията, на пазара и сред конкуренцията. Също така следете как се развиват клиентите ви – как се променят, как им влияят технологиите и световните събития.
Да управляват собственото си развитие. Търсете постоянно начини за обучение и развитие. Не е задължително да ходите на вечерни курсове или да учите в университет. Потърсете контакти с нови хора, които имат нови идеи. Както и обратна връзка от шефа си. Поемайте нови задължения. Всичко това ще ви помогне да се развивате като мениджър.
Да бъдат добри играчи. Покажете позитивно поведение и нагласи дори и в трудни моменти. Така ще можете да мотивирате и вдъхновявате своя екип, независимо какво се случва около вас.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.