Ключът към бизнес успеха и изключителния живот

Ключът към бизнес успеха и изключителния живот

Един от водещите и модерни в момента ментори, световно признат бизнес коуч, оратор, психиатър и изследовател на процесите в мозъка, бе у нас през седмицата.

Д-р Срини Пилей пристигна в София като специален гост на клуба на световните бизнес лидери CEO Clubs, който предстои да открие свой клон в България. Той е преподавател в Медицинския факултет на университета „Харвард“. Поканен е в бизнес клуба на „Харвард“. Занимава се с това да обучава корпоративни ръководители от компании в списъка Fortune 500 как да подобрят общуването си и начина, по който вземат решения, чрез положителна настройка на ума.

Д-р Пилей е изпълнителен директор на компанията NeuroBusiness Group, специализирана в консултацията на водещи мениджъри и корпоративни лидери. Чрез психологически методи, самопровокация на интуицията и на възможностите на ума им, тя ги обучава да вземат по-ефективни решения. Вече 10 години д-р Пилей провежда обучения на директори по въпросите на страха и това как те се отразяват на бизнеса.

Представяме ви най-важното от неговото презентация по време на специално организиранат среща с медиите в София

Когато кажем на своя ум, че нещо е невъзможно, всъщност му казваме „Лека нощ, заспивай и спри да търсиш решение!" Но когато вярваме, че решение има, въпреки че не знаем какво може да бъде то, тогава изпращаме сигнал на мозъка да продължи да работи и да го търси. Вторият начин на мислене е правилният. Той е метод да отключим реалните възможности на съзнанието си и да постигнем изключителен живот.

Често задавам на хората въпроса дали желаят да водят изключителен живот? По дефиниция необикновеният живот е с ниска степен на вероятност. За да бъдем изключителни, трябва да излезем от нормата. На първо място с мисленето си трябва да излезем от рамката на нормата и на общоприетото. И аз съм твърдо убеден, че хората разполагат с изключителен умствен потенциал, чрез който могат да си осигурят невероятен живот.

Ние самите си пречим с начина на мислене, че нещата не могат да се случат. Ако вземем за пример Google - тя представлява изключителна машина, в която човек задава една дума и получава хиляди резултати. Мисля, че ако всеки от нас си свърши своята част от работата и настроим положително ума си, един по един ще започнем с мисленето си да променяме света.

Правилният начин на изразяване е с положителен фокус, като този на Майка Тереза например, която казва, че вместо да прекратяваме всички войни, трябва да създадем мир.

Всичко това може да бъде обвързано с бизнес печалбите.

От всички бизнес стратегии само 30% са успешни. И това е информация, представена от топ компаниите за бизнес консултации. Дори тези стратегии, които се смятат за успешни, се развиват твърде бавно, сочи проучване на Kolon Corporation. Започнах да си задавам въпроса защо се случва така? Дори и хората да имат детайлни стратегии, те не могат да се осъществят на практика. Точно тук идва и връзката с неврологията. Хората, които изготвят стратегиите, имат мозъци. Връзката между науката, между това как функционира мозъка и как върви бизнеса, не е толкова имагинерна, колкото първоначално мислехме.

С колегите ми използваме т.нар. когнитивна поведенческа терапия в рамките на 3 месеца. Извлекли сме някои елементи от този вид терапия. Например пренасочването на погледа и поставянето на съзнанието в други рамки. Всичко това се обвързва с печалбите. Ако имаме дадена идея и сметнем, че не можем да я осъществим, когато преструктурираме мисълта си и си кажем, че има решение, тя може да се случи. Това е посланието на нашата компания.

Усещането ми за този регион, след посещението ми в Гърция, Румъния, а сега и в България, е че тук е съсредоточен огромен интелектуален потенциал, както и емоционален. В момента бизнесът е в етап, в който трябва да разбере, че му е необходима комбинация от интелкетуални стратегии и емоционални решения, за да продължи напред в тези времена."

------------------------------------------------------------------------------------------

В края на срещата, в неформален разговор с репортер на „Мениджър Нюз“и реплика, че казаното от него се вписва във философията на мислене от филма „Тайната“ (“The Secret”), приложена върху решенията на бизнеса, американският учен сподели, че в момента пише книга заедно с един от героите във филма – Джон Асараф. Книгата е на тема, свързана с корпоративния стрес и как науката за човешкия мозък обяснява отражението на стреса върху вземането на решения, успеха на бизнес стратегиите и възприятието на човека за това на какво е способен.

За "Мениджър Нюз": Невена Любенова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ