Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Кратък наръчник за фирмените подаръци
С приключването на празничните дни бизнес отношенията се обогатиха с още полезни поуки от практиката на размяна на подаръци.
Изпращането на предмети до партньорски фирми и клиенти може да ви навреди, дори да е с добри намерения, ако не следвате някои основни правила в това отношение. Мнението е на американеца Джери Акюф, автор на книгата „Краят на връзката” (“The Relationship Edge”). Той дава следните съвети:
• Не изпращайте скъпи вещи и ваучери. Освен ако не продавате много луксозни стоки, суперскъпият подарък от фирмата ви ще изглежда повече като подкуп. Това важи особено за B2B отношенията. Някои партньори и клиенти може да отхвърлят скъпия ви дар, защото заради него са се почувствали длъжни да продължат да купуват от вас.
• Следвайте законите, регулациите и нравите. Има някои професии, в които се смята, че приемането на подарък от фирма е или неетично или нелегално. Например в публичния сектор. Поне така се води официално във всички развити общества.
• Не дарявайте предмети на "малки" или нови клиенти. Ако сте в началото на бизнес отношенията си с тях, това ще изглежда като акт на отчаяние. Подаръците в отношенията между две фирми се включват като правилно допълнение към комуникацията, когато вече има изградена дълготрайна връзка на уважение и взаимна полза между двете страни.
• Когато подарявате нещо, направете го да изглежда по-лично и значимо. Свържете подаръка си със страничните интереси на клиента. Това ще е нещо необичайно, което той ще запомни. Колкото по-персонализиран е един подарък към партньор или клиент, колкото по-лично звучи обръщението в него, толкова по-добре и по-топло ще бъде приет.
• Не подарявайте промоционални стоки. Освен това, знайте, че ако изпращате предмет с корпоративното ви лого, мнозина го приемат като подканяне да участват в безплатна реклама. Така че според тях това не е съвсем подарък, в 100-процентовия смисъл на думата.
По материал от Inc.com
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.