Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Лигата на необикновените

Добрите служители са тези, на които може да се разчита. Те са хората, от които нещата зависят, и без които процесите не могат да вървят. Те са проактивни. Добри лидери и хора, които следват.
Всъщност, ако трябва да бъдем честни, те притежават един набор от лесни за дефиниране, клиширани качества. Отличителни черти, които е лесно да се определят и да се изискват, но е много трудно да бъдат открити накуп в един човек. Защото всеки човек, сам по себе си е уникален.
Някои служители са просто добри в уменията си. Други са талантливи, а трети... Те са забележителни! Те притежават качества, които може да не се отразяват на оценката на работата, но въпреки това оказват голямо влияние върху цялостното изпълнение на поставените задачи.
Тук следват някои от отличителните характеристике на тези хора, според inc.com.
● Те игнорират описанието на работната позиция. Колкото по-малка е компанията, толкова по-важно е хората, които работят в нея, да мислят като себе си, застанали на мястото си, и същевременно да се адаптират бързо, променяйки приоритетите си. Необикновените кадри са тези, които ще направят всичко необходимо, независимо от ролята или позицията си, за да свършат работата. Когато проект на ключов клиент е поставен под риск например, те са тези, които скачат в проблема, без някой да ги моли. Дори да не е тяхно задължение.
● Ексцентрични са. Най-добрите служители често са малко различни от останалите. Чудати са. Понякога непочтителни, дори се радват да бъдат необичайни. Изглеждат малко странни, но пък правят екипа група с усет и го изваждат от описанието "еднотипна група от хора". Внасят в атмосферата малко пикантен елемент. Ценното за компанията във всичко това е, че хората, които не се страхуват да са малко различни, са достатъчно смели да предизвикват статуквото. Често най-добрите нетипични и неочаквани идеи идват от тях.
● Имат чувство за мярка, знаят кога да спрат да се държат демонстративно. Необичайната личност е голяма забава... Докато престане да бъде такава. Когато голямо предизвикателство се появи или ситуацията стане по-стресова, най-забележителните служители спират да изразяват индивидуалността си и се вписват някак естествено в екипа. Те усещат правилно кога да се заиграят с присъствието си и кога да бъдат сериозни; кога да бъдат необичайни и кога да са конформисти.
● Понякога публично ги хвалят. Шефът изказва добро мнение за работата им, когато е доволен. Колегите харесват начина, по който изпълняват задачите. Но всъщност това не е най-важното. По-важно е, че тези хора се отнасят към похвалите с благодарност. И признават приноса на останалите към техните лични заслуги.
● Оплакват се в разговор на четири очи. Всички мендижъри искат да бъдат изложени пред тях проблемите на служителите им, свързани с работата, но някои проблеми е по-добре да бъдат споделени в разговор, който не се провежда пред всички. Добрите служители чувстват свобода на действие и поставят спорни въпроси в групова обстановка, защото си мислят, че доброто им представяне им позволява повече свобода. Забележителните служители идват при ръководителя на екипа преди или след срещата, за да дискутират деликатния въпрос само с него и не пред всички.
● Те говорят за проблемите, когато другите се страхуват. Някои техни колеги чувстват колебание да говорят по време на срещи. Други дори се притесняват да говорят на четири очи. Забележителните хора имат правилно усещане за проблемите и тревогите. Те стъпват напред, пред тези около тях, и питат въпроси или насочват вниманието към проблеми, когато другите се колебаят.
● Доказват, че другите грешат. Образованието, талантът, уменията са важни. Забележителните хора обаче са задвижвани в действията си от нещо по-дълбоко и по-лично от това просто да свършат работата. Собствената им мотивация често води до желание да се покаже, че колебанията на другите са погрешни. Така се оказва, че младежът без диплома за завършено висше образование или жената, на която са казали, че няма достатъчен лидерски потенциал, са най-мотивирани да докажат, че останалите около тях грешат.
● Все не са доволни от труда си. Има някои хора, които много рядко са напълно удовлетворени от това, което са свършили. Те са някак различни. Постоянно се вглеждат в дреболии. В не достатъчно добре изпълнени детайли. Коригират продукта. Премислят го. И всъщност така правят нещо изключително полезно - подобряват и ускоряват процеса на изработването му.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Европа се отказва изцяло от руския газ през 2027 година
Енергетика |Френската полиция разследва серия от отвличания на играчи в бизнеса с криптовалута
Свят |Кремъл обяви за необходима срещата между Путин и Тръмп
Свят |Honda ще открие завод за мотоциклети в турския град Измир
Компании |Най-добрите и най-лошите инвестиции на Уорън Бъфет
Финанси |Столичната община търси студенти за платени стажове в детските градини
Общество |На днешната дата, 5 май. Рождениците днес
На днешната дата |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 5-ти до 11-ти май
Хороскоп |Тръмп реже $6 млрд. от бюджета на НАСА
Наука и Здраве |Първи резултати от Румъния: Националистът Джордже Симион печели първия тур
Политика |Помагат ли физическите упражнения за лечението на рак?
Наука и Здраве |Цитат на деня
Цитат на деня |Срив в сайтовете на редица държавни институции
Общество |

Коментари
Няма въведени кометари.