На второ място сме по ангажирани служители в ЦИЕ

На второ място сме по ангажирани служители в ЦИЕ

Страната ни е на второ място по ангажираност на служителите в Централна и Източна Европа. Това показват обобщени данни на международното проучване на Aon Hewitt „Най-добрите работодатели“, в което България се включва за осма година.

Изследването обхваща мнението на над 360 000 служители и над 2 600 топ мениджъра в Централна и Източна Европа. Средното ниво на ангажираност в региона е 54%, а в България този процент е 57%. Русия и Унгария си поделят първото място с 59% ангажираност, а на последно са служителите в  Полша с 46% или 8% под средния за региона.

Защо ангажираните служители са от съществена важност за компанията?

Благодарение на глобалната си база данни, консултантите на Aon Hewitt изследват връзката между ангажирани служители и финансовото представяне на компаниите, между които откриват  пропорционална зависимост. По-добра ефективност, качество, иновации и доброто обслужване на клиенти са отличителните характеристики на ангажираните служители Това конкурентно  предимство по-скоро увеличава броя на удовлетворените клиенти, рефлектирайки върху бизнеса и цялостното представяне на компаниите.

Този ефект обаче не е мигновен – отнема време на ангажираността на служителите да се трансформира в осезаем резултат по отношение на клиенти и процеси, а от там и в измерими финансови резултати, посочват експертите от Aon Hewitt .

Нивото на ангажираност за региона на ЦИЕ запазва стабилни нива спрямо миналата година, въпреки че се наблюдава лек спад при трите подповедения, обуславящи ангажираността на служителите (казвам-искам-правя). Ценене на хората и процесите са факторите с най-голямо влияние върху нивото на ангажираност.

Aon Hewitt провежда проучването в страната ни за осма година и съпоставя данните с още 9 други европейски държави от региона на Централна и Източна Европа.

Според утвърдената методология на Aon Hewitt зоните, в които се разпределят компаниите, са следните:

  • Деструктивна зона: При компаниите, които се намират в нея, ниското ниво на ангажираност значително затруднява постигането на бизнес целите. В тези компании си струва да се преосмислят практиките при управление на ЧР.
  • Неутрална зона: Компаниите постигат добри бизнес резултати, които биха могли да се увеличат с по-финна настройка на практиките при управление на ЧР.
  • Зона на успеха: Ангажираността на служителите безспорно определя бизнес резултатите и успеха на компанията. Препоръчително е тези организации да се фокусират върху поддържане на настоящите постижения.
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ