Над 50% от българските фирми не инвестират в иновации

   Над 50% от българските фирми не инвестират в иновации

53% от фирмите в България не инвестират в иновации. Това сочат данни от проучване за дейността на бизнеса и сътрудничеството с научните среди, проведено този месец от Българската търговско-промишлена палата и цитирано от БТА. Други 27% заявяват, че вече използват иновации, като залагат най-вече на собствени разработки.

Отраслово, изследването обхваща най-вече компании от промишлеността (60%), следвани от сектора на услугите (22%) и търговията (18%).

Участниците в анкетата посочват различни причини за отсъствието на траен интерес към внедряване на нови разработки. Сред най-често посочваните мотиви са: административната тежест и необходимостта от собствени средства за банкова гаранция или съфинансиране и др. при проектите по ОП „Конкурентоспособност"; несигурност на икономическата среда; липса на финансови ресурси.

Около 18% от запитаните смятат, че иновациите не са приложими за техния бизнес. 2% от фирмите посочват, че нямат необходимост от внедряване на научни разработки при осъществяване на дейността си.

Въпреки стратегическата визия на управляващите, че иновациите са шансът на нашата икономика да бележи ръст и да бъде конкурентоспособна, едва 5% от фирмите заявяват готовност да отделят повече от половината от печалбата си за такива инвестиции. 19% посочват, че биха отделили 20 на сто от печалбите си за такава дейност, 21% - 10 на сто, а 28% - само 5 на сто.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
Слънце и жега: Термометрите удрят 42° във вторник
Най-опасният престъпник на Еквадор беше предаден на властите в САЩ
Петролът поевтинява на фона на опасенията от задаваща се търговска война между САЩ и ЕС
Четири неща, които всяка B2B марка трябва да прави