Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Наемайте хора заради това, което могат да научат
Microsoft е известна като компания, която по време на интервютата за работа използва „ловци на мозъци“, за да идентифицира хората, които могат творчески да решават проблеми. Как бихте преместили планината Фуджи? Как бихте измерили реактивен самолет без кантар? Как може да си отключите вратата на колата без ключове? Много други компании започнаха да използват подобни пъзели. Някои съчетават „ловците на мозъци“ със стрес-тестовете. Wall Street започва интервютата си за работа размахвайки въздушен пистолет и канейки кандидата да играе на руска рулетка. Идеята, която стои зад всичко това е да се види как се справят хората в трудни ситуации и невъзможни въпроси.
За съжаление, наемането на "ловци на мозъци" не е гаранция, че лицето е творчески настроено или че ще помогне на компанията за създаване на иновации.
Тестове - от всякакъв вид - са популярни по много причини. Всяка компания трябва да е наясно със своите решения за наемане на служители. Популярни компании се занимават с десетки хиляди заявления за работа всяка година. Различни, загадъчни, псевдо-научни методи намаляват броя им преди да поканите всички кандидати за интервю. IQ-тестовете не измерват творчество, въпреки че има корелация между творчеството и интелигентността.
Това, което компаниите пропускат е, че по-важно е не това, което човек знае, а как учи. Това, което човек знае, естествено има значение. Искате експерти, искате знания, но това не трябва да се приема като даденост. Ако лицето не може да се справи с основни неща, не бива да го наемате с очакването, че ще може. Начинът, по който хората се учат, очертава ясно разликите между тях. Това, което те възнамеряват да научат в бъдеще и основният начин, по който възприемат нещата е по-важен и полезен за вас.
Фактите показват, че иновацията е умение, което хората могат да научат. Ако не сте разбрали качествата на кандидата, необходими за иновации, тогава можете да търсите точно тях. Любопитни ли са те? Обсесивни ли са? Прагматични ли са? Дали са перфекционисти? На какви продукти и компании се възхищават? Могат ли да поемат рискове? Дали са правили нещо изключително? Могат ли да съобщават необосновани идеи на скептичната публика?
Не гледайте какво умеят кандидатите в момента. Нещата се променят и то със страшна бързина. Качествата, които днес са полезни, утре може да се окажат без никаква стойност. Пазарът ще се промени. Вкусовете на потребителите ще се променят. Ако имате хора от бъдещето, които могат да се адаптират и да учат бързо, вашата компания също ще се промени.
Няма как да наемете Ричард Брансън или Стив Джобс. Но можете да намерите някой, който ще стане по-добър от тях. Вие искате хора, които да експериментират и да имат предприемачески дух. Всеки може да бъде индивидуално брилянтен, но важно е как ще се впише този човек в екипа, за да постигнете гениален, запомнящ се и иновативен напредък.
Макс Маккоун за Management Issues
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.