Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Най-често срещаните грешки на потребителите в LinkedIn
Редица американски експерти съветват потребителите как да изградят по-отличаваш се профил в най-голямата социална мрежа за професионални контакти LinkedIn. Препоръчват се лични стратегии – как да откриеш правилните групи, към които да се присъединиш, каква да бъде най-добрата ти профилна снимка и т.н.
Тъй като повечето хора, които са се включили в тази платформа за комуникация разбират стойността на посочените по-горе стъпки на онлайн потребителско поведение, да се задълбочим повече. За да се активизира истински силата на присъствието в LinkedIn, не бива да се допускат някои често срещани грешки в сайта. Например:
1. Давате препоръки в мрежата само, защото искате такива в замяна. Например, вие сте водопроводчик. Някой ви звъни в 3 посред нощ заради спукана водопроводна тръба. Пристигате незабавно и спасявате жилищната сграда от иначе неизбежно наводняване на мазето. Изключително са ви благодарни и затова ви пишат заслужена препоръка, пълна с похвали. След това ви молят да напишете препоръка за тях.
Последното струва ли ви се логично? Съветът тук е: съставяйте искрени препоръки. Правете го защото искате, не защото очаквате да получите такива в замяна от хора, които бегло ви познават професионално.
2. Не давате всичко. Добрите контакти се градят на базата на даването, не на получаването. Затова, препоръчвайте. Посещавайте профилите на други хора и им насърчавайте с виртуално потупване по рамото като кликвате кутийките, където можете да оцените уменията им. По този начин ще им помогнете да излизат по-напред в резултатите от търсенето.
3. Изчаквате, докато имате нужда. Ако отлагате създаването на връзки до деня, в който имате нужда от нещо – клиенти, служители, работа – значи сте чакали твърде дълго. Помислете къде искате да сте някой ден и започнете сега да градите лична мрежа, която ще ви бъде от помощ в изпълнението на целите ви. Да изграждаш отношения с други хора винаги е нещо паралелно, не задача. „По-късно“ винаги е твърде късно.
4. Забравяте къде сте. LinkedIn е социална платформа за професионалисти. Затова, когато искате да оставите коментар, споделите материал или друго, не се отклонявайте от професионалната тематика. Никога не можете да бъдете сигурни кое и кога ще бъде забелязано от колега или потенциален клиент, а защо не и от важен работодател.
5. Пренебрегвате знаците. LinkedIn очевидно се стреми да бъде повече от място, където се събират милиони професионалисти и правят връзки. За по-малко от 2 години LinkedIn Today стана влиятелен източник на мнения. В момента социалната мрежа предоставя ценно оригинално съдържание, написано от „лидери на мнение“. Какво следва? Никой не може да каже със сигурност. Но всички знаят, че нещо със сигурност предстои като развитие. Обръщайте внимание, оглеждайте се, погледнете напред и започнете да се позиционирате сега.
6. Не споделяте. Както знаете, най-лесният начин да обновявате или персонализирате профила си в една социална мрежа е като публикувате съдържание от свое име. Статиите, публикациите в блогове, видеоклиповете и останалите материали, които споделяте в страницата си, дават по-добро разбиране на останалите кои сте и с какво се занимавате, какви са интересите ви. Те ги мотивират да желаят да научат повече за вас.
7. Не ви е грижа. А трябва, защото няма по-бърз и по-добър начин да разберете какво интересува хората, с които сте в професионален контакт, на кое реагират и какво ги вълнува, освен да сте активни и да споделяте. Това е полезен за вас начин да получите директна обратна връзка и да засилите и подкрепите връзките си.
8. Игнорирате потока от новини на мрежата си.
9. Използвате клишираното съобщение „Бих искал да те добавя в моята професионална мрежа в LinkedIn” ("I'd like to add you to my professional network on LinkedIn"). Знаем, че всички сме заети, но все пак да отправяш покана за контакт с автоматично генерираното съобщение наистина не е най-добрият начин да се свържеш с някого. Затова изтрийте думите и на тяхно място отделяйте по няколко секунди, за да посочите откъде познавате този човек или какво общо имате.
Бъдете истински!
Съветите са на Джеф Хейдън от Inc.com
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.