Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Новите планове на „Теленор”
Ново начало. Време е за нови планове. Под този слоган телекомуникационният оператор „Теленор“, който 13 години оперираше в България под името „Глобул“, смени цялостната си визия и философия пред българския потребител. Операторът промени всичко – логото, цветовата схема и корпоративната си идентичност, уебсайта, мобилния портал и дизайна на магазините си.
„Глобул” става „Теленор”
Промяната на името и корпоративната идентичност на българския оператор дойде година след сделката. Подобен процес вече е приключил успешно в Сърбия, Черна гора, Унгария, Швеция и Дания. Предприемането на тази стъпка е предшествано от подобряване на обслужването, промяна на работната среда на служителите, обновяване на мрежата и предлагането на българския пазар на нови продукти и услуги, казват от компанията. Едва след като компанията успява да отговори на високите стандарти на „Теленор”, е взето решение да бъде променено името и корпоративната идентичност на българското дружество.
В полза на клиента
Смяната обхвана не само името, цветовете и логото на компанията. „Теленор” промени изцяло отношението си към потребителите. На пазара бяха представени изцяло нови за българския пазар тарифни планове „Теленор Резерв“. Целта е клиентите на компанията да не плащат допълнителни суми над месечната си такса. Всеки един абонат на новите тарифи ще има персонален резерв от минути и мобилен интернет, който се активира автоматично след изчерпване на месечния лимит. Валиден е за целия срок на договора и след изчерпване може да бъде презареден на достъпни цени.
„Теленор” е и първият български мобилен оператор, който предлага равнопоставеност между всички свои клиенти. Досега играчите на мобилния пазар даваха приоритет на новите си клиенти, които получаваха значително по-примамливи оферти при сключване на договор. „Теленор” обаче реши да развали статуквото и предложи равен и безпрепятствен достъп до всички свои търговски предложения и промоции както за мобилни устройства, така и за промоционални оферти и намаления.
За да усетят потребителите всички нововъведения, още далеч преди ребрандинга „Теленор” започна цялостна промяна на мобилната си мрежа. Компанията има за цел до средата на следващата година да подмени всички свои базови станции и компоненти по мрежата с технологии от последно поколение, които да позволяват използването на високоскоростен интернет чрез технологията LTE до 100 Мbit/sec. Плановете са да бъдат построени и нови базови станции, с което да се увеличи покритието на територията на страната и да задоволи нарастващите нужди от ползване на гласови съобщения и мобилен интернет. Към момента около 60% от мрежата и основните й компоненти са изцяло подменени.
Промяна отвътре
Промените в „Теленор” започнаха веднага след като норвежката компания влезе във владение на българския оператор. Към мениджмънта се присъединиха много чужденци, които са се доказали като лидери в групата на „Теленор”. Ключови позиции бяха поверени на експерти от Норвегия, Дания, Сърбия, Черна гора и Пакистан. Те заедно с българската част от ръководството успяха бързо да трансформират компанията така, че да отговаря на най-високите изисквания в „Теленор”. С успешното си ноу-хау, което беше внедрено в България, за съвсем кратко време компанията се превърна в едно от най-привлекателните места за работа в страната както за мениджърските позиции, така и за редовите служители. Обученията и допълнителните квалификации, през които минава всеки служител в „Теленор България”, както и възможностите за развитие на кариерата в останалите компании от групата превръщат мобилния оператор в предпочитано място за работа.
Работната среда
Един от основните елементи от промяната от «Глобул” към «Теленор» е трансформацията на централния офис на компанията. Амбициозният проект за работна среда преобрази изцяло сградата на мобилния оператор и я приведе в съответствие с развитата в Норвегия концепция за офис среда. Тя разбива наложените в България стереотипи за изграждане на офисно пространство. „Оупън спейс“ моделът е надграден и разработен така, че нито един от служителите в сградата няма свое собствено работно място. Няма кабинети за топмениджмънта, дори изпълнителният директор няма фиксирани стол и бюро. Той, както и всеки друг служител, може да ползва произволно място в зависимост от конкретните си задачи за деня.
Всеки офисен етаж е основно преустроен. Обособени са по няколко зали във всяко крило на сградата, така че служителите да могат да правят вътрешни и външни срещи и да провеждат телефонни разговори, без да пречат на останалите. Бяха изградени също зони за отдих и зони за копирна техника, тихи стаи и мултимедийни зали. Чрез този модел всеки служител има свободата да избира къде и как да работи през деня. Всяко работно място разполага с работен плот, който може да променя височина си в зависимост от работните навици на човека. Интересното е, че докато течеше преустройството на всичките 7 етажа и партера на сградата, работният процес на над 800-те служители на „Теленор” не беше преустановен или забавен и дори не се наложи хората да бъдат местени в някоя от другите сгради на телекома.
С всички тези промени „Теленор България” се стреми да отговори на високите очаквания на потребителите, които дойдоха с промяната на собствеността, казват от компанията. На фона на все по-ожесточената конкуренция в бранша, намаляващите приходи от гласови услуги и появата на нови играчи на пазара на мобилни услуги телекомите у нас са задължени да отговорят адекватно на нуждите на потребителите и да следват световните тенденции в предлагането на мобилни услуги.
-----------------------------------------
Норвежкият гигант Telenor Group купи „Глобул“ от гръцкия телеком ОТЕ през август 2013 г. за 717 млн. евро, което се превърна в една от най-големите сделки в България за последните няколко години. Десетият по големина оператор в света има 160-годишна история. Компанията обслужва над 176 млн. абонати и оперира в 13 държави в Европа и Азия – Норвегия, Швеция, Дания, Унгария, Сърбия, Черна гора, България, Пакистан, Индия, Бангладеш, Тайланд, Малайзия и Мианмар. Telenor Group притежава също така 33% от собствеността и 42,95% от акциите с право на глас на руския мобилен оператор VimpelCom, който предлага мобилни услуги в 17 страни. За норвежката компания работят над 33 хил. служители в цял свят, а компанията се нарежда в топ 500 на международните компании по пазарна стойност според класацията на Financial Times за 2012 г. и е сред най-добре представящите се компании според индекса за устойчиво развитие Dow Jones.
Веселин Павлов, сп. "Мениджър"
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.