Облачният бизнес модел - крачка пред конкуренцията

Облачният бизнес модел - крачка пред конкуренцията

 Бизнесът в момента е изключително уязвим и трябва да направи огромна крачка, за да придобие своето конкурентно предимство и да стъпи на европейския пазар. Бъдещето вече не е линейна проекция на миналото, а има своя собствена траектория. За да се реализират бизнес приоритетите е необходимо фирмите да развият висока степен на аналитичност. Това е заключението от дискусиите на проведената бизнес конференция CloudTalk 2013 „Глава в Облака, крачка пред конкуренцията“.

„Един от всеки трима директори взема решение на базата на информация, на която не се доверява, или още по-лошо - при липса на информация“, изтъкна специалният гост на конференцията Стефан Бачу - Channel Manager, Business Analytics South East Europe в IBM. Той акцентира върху ролята на софтуера при изграждане на конкурентно предприятие и възможностите на ИТ системите за анализ на социални мрежи, големи обеми от клиенти. Бачу илюстрира нуждата от подобен софтуер с на пръв поглед странното решение на „Американ експрес“ да даде по $300 на свои клиенти, за да се откажат от използването на техните кредитни карти. Причината била, че направили с помощта на софтуер анализ на текущите клиенти и разбрали с изненада, че някои от клиентите им излизат твърде скъпо на компанията и е по-изгодно да не са им клиенти.

Вече се търси начин не само за планиране и управление, но и максимизиране на ефективността и печалбата в Югоизточна Европа, допълни Бачу.

Българските фирми трябва да могат да погледнат в бъдещето, за да знаят в каква посока да работят днес. Реализирането на идея отнема от 6 месеца до 2 години, затова е важно възможностите на пазара да бъдат забелязани още при първите сигнали, независимо за коя индустрия. Това е мнението на Ива Валериева, мениджър маркетинг и бизнес развитие в ИТ компанията и доставчик на облачни услуги Стоун Комютърс. Облачният бизнес модел вече широко се използва в Азия и Америка, гонени от Европа. В стратегията си за развиване на потенциала на облачните технологии Европейският съюз очаква повишаване на конкурентоспособността на малкия и среден бизнес на страните членки и създаването на 3 милиона работни места за облачни специалисти, допълни Валериева.

Нико Пехливанов, мениджър ИТ развитие в българската софтуерна фирма ОмегаСофт пък прогнозира, че много фирми ще се обърнат към облачните услуги през следващите 2 години. Той успешно използва облака по две направления – от една страна фирмата е потребител на облачни услуги с цел конкурентно предимство, а от друга – предлага продуктите си под формата на други облачни услуги. ‘’Технологиите се развиват много бързо и така дърпат целия бизнес напред, ако той е достатъчно прозорлив да ги използва.’’, обобщи Пехливанов.

От бизнес софтуер може да се възползва всяка фирма, независимо дали е производствена или в сферата на услугите. Шестата в света по производство на дросели - ориентираната към експорт българска фирма Електростарт, е пример за успешна реализация на конкурентно предимство чрез технологии. „Имаме мобилни търговци на 4 континента и те трябва да могат да говорят с конкретни цифри на потенциалните клиенти – за наличности, мощности.“, каза Боян Яначков, ИТ специалист в Елекростарт. ‘’Облачните услуги са мощно средство, което дава голям тласък на продажбите, повишава качеството на обслужване на клиенти и подобрява взаимоотношения с доставчици при това многократно.’’, обобщава Яначков.

Конференцията CloudTalk, която се провежда за втора поредна година у нас, има за цел да събере всички участници в процеса доставка и използване на облачни услуги - от дейтацентър през технологичен производител, облачен доставчик и независими доставчици на софтуер, до крайния бизнес клиент.

„Все повече фирми осъзнават, че технологиите са предимство, не бреме. Вече подготвяме трети етаж в дейтацентъра, защото има търсене и двата етажа не стигат.“, сподели Владислав Янков, търговски директор на дейтацентъра в София 3DC.

По време на конференцията бяха обсъдени и горещите технологии за поведенчески анализ на крайните клиенти чрез социален бизнес интелект. Дълги години се считаше, че поведенческият анализ на клиентите е запазена територия за банки и телекоми, заради огромните им бази от данни, но с навлизането на социалните медии много индустрии могат да получат информация и от потенциалните си клиенти (които са хиляди и милиони), не само от текущите, е тезата, около която се обединиха участниците в CloudTalk 2013.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ