Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Печалбата на Facebook се срина с почти 80%
През четвъртото тримесечие на 2012 г. нетната печалба на Facebook е възлязла на 64 млн. лв., което е със 79% по-малко в сравнение със същия период на 2011 г. За цялата минала година чистата печалба на най-голямата социална мрежа е намаляла с 95% на годишна база, до едва 53 млн. долара.
За периода октомври-декември 2012 г. приходите на компанията се увеличават с 40% до 1,59 млрд. долара, като 23% от приходите са дошли от реклами за мобилни устройства. Това е и една от основните цели на компанията – да увеличи влиянието си на мобилния пазар.
„През 2012 г. потребителите на социалната мрежа надхвърлиха 1 млрд. и се превърнахме в мобилна компания. Започваме 2013 г. с добър потенциал и ще продължим да инвестираме в реализацията на нашата мисия", коментира изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг. „2013 ще бъде година на критични инвестиции и компанията ще продължи да се разширява агресивно“, допълни Зукърбърг.
Според финансовия директор на социалната мрежа общите разходи на Facebook, с изключение на дивидентите, ще скочат с около 50% през тази година.
По думите на Зукърбърг през тази година компанията няма да работи над максимализиране на печалбите си. „Ние правим това, което смятаме, че е правилно в дългосрочен план за изграждане на най-доброто обслужване и най-добрия бизнес“, допълни основателят на Facebook.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.