Позволете на служителите да правят грешки

Позволете на служителите да правят грешки

Всеки се чувства зле, когато греши в работата. Повечето хора смятат, че ако направят нещо неправилно ще загубят уважението на шефа и колегите си. Притесняват се, че професионалната им репутация ще пострада. И живеят в стрес постоянно.

Грешките често са най-добрият учител, коментира в Harvard Business Review Винийт Наяр. Авторът смята, че хората не могат да напредват и да придобиват нови полезни умения, ако вършат само това, което им е добре познато.

Затова Наяр съветва мениджърите да стимулират професионална култура, в която не се смята за абсолютно недопустимо човек да сгреши няколко пъти. Той подчертава, че служителите трябва да бъдат окуражени да поемат рискове. Защото е полезно за напредъка на работата, когато те приемат, че са направили гаф и се учат от него.

„Накарайте хората си да се отнасят към грешките като учещи се, а не като експерти”, съветва авторът.

 

В новия си брой "Мениджър" публикува статията "Светата Грешка" на Ричард Брансън. Препоръчваме ви я искрено.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ