Позволете на служителите да правят грешки

Позволете на служителите да правят грешки

Всеки се чувства зле, когато греши в работата. Повечето хора смятат, че ако направят нещо неправилно ще загубят уважението на шефа и колегите си. Притесняват се, че професионалната им репутация ще пострада. И живеят в стрес постоянно.

Грешките често са най-добрият учител, коментира в Harvard Business Review Винийт Наяр. Авторът смята, че хората не могат да напредват и да придобиват нови полезни умения, ако вършат само това, което им е добре познато.

Затова Наяр съветва мениджърите да стимулират професионална култура, в която не се смята за абсолютно недопустимо човек да сгреши няколко пъти. Той подчертава, че служителите трябва да бъдат окуражени да поемат рискове. Защото е полезно за напредъка на работата, когато те приемат, че са направили гаф и се учат от него.

„Накарайте хората си да се отнасят към грешките като учещи се, а не като експерти”, съветва авторът.

 

В новия си брой "Мениджър" публикува статията "Светата Грешка" на Ричард Брансън. Препоръчваме ви я искрено.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
Европейската комисия изплаща на България 438,6 млн. евро по плана за възстановяване
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО