Проучване: Рекламите във Facebook не карат хората да купуват

Проучване: Рекламите във Facebook не карат хората да купуват

Четирима от всеки пет потребители на Facebook никога не са купували продукт или услуга в резултат на реклама или коментари в социалната мрежа, показва анкета на „Ройтерс“. Това е поредният знак, че още много трябва да се направи, за да превърнат 900-те милиона потребители в клиентска база, коментира медията.

Онлайн анкетата също така установила, че 34% от анкетираните потребители на Facebook прекарват по-малко време в интернет страницата отколкото преди шест месеца, а едва 20% прекарват повече време спрямо половин година назад. Резултатите подчертават притесненията на инвеститорите от спада на акциите на социалната мрежа след първото им публично предлагане. Със своите 900 милиона потребители Facebook е една от най-популярните онлайн дестинации. "Анкетата ни показва, че Facebook има да свърши още много работа по отношение на нейната реклама, за да стане тя по-ефективна и по-значима за хората", казва анализаторът от eMarketer Дебра Уилямсън.

Тези опасения се изостриха още миналия месец, когато General Motors Co, третият по големина рекламодател в САЩ заяви, че ще спре платената реклама във Facebook. Социалната мрежа отказа коментар и подробности относно проучването.

Измерването на ефективността на рекламата може да бъде трудно особено, когато целта е да окаже влияние върху бъдещи покупки, а не върху генерирането на незабавни продажби. Facebook се конкурира за онлайн реклами с Google, който търсачка № 1 в света и генерира около 38 млрд. долара приходи за миналата година. Рекламите при търсене на Google, които се появяват заедно с резултатите от търсенето са считани за едни от най-ефективните средства за маркетинг.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ