Проучване: Рекламите във Facebook не карат хората да купуват

Проучване: Рекламите във Facebook не карат хората да купуват

Четирима от всеки пет потребители на Facebook никога не са купували продукт или услуга в резултат на реклама или коментари в социалната мрежа, показва анкета на „Ройтерс“. Това е поредният знак, че още много трябва да се направи, за да превърнат 900-те милиона потребители в клиентска база, коментира медията.

Онлайн анкетата също така установила, че 34% от анкетираните потребители на Facebook прекарват по-малко време в интернет страницата отколкото преди шест месеца, а едва 20% прекарват повече време спрямо половин година назад. Резултатите подчертават притесненията на инвеститорите от спада на акциите на социалната мрежа след първото им публично предлагане. Със своите 900 милиона потребители Facebook е една от най-популярните онлайн дестинации. "Анкетата ни показва, че Facebook има да свърши още много работа по отношение на нейната реклама, за да стане тя по-ефективна и по-значима за хората", казва анализаторът от eMarketer Дебра Уилямсън.

Тези опасения се изостриха още миналия месец, когато General Motors Co, третият по големина рекламодател в САЩ заяви, че ще спре платената реклама във Facebook. Социалната мрежа отказа коментар и подробности относно проучването.

Измерването на ефективността на рекламата може да бъде трудно особено, когато целта е да окаже влияние върху бъдещи покупки, а не върху генерирането на незабавни продажби. Facebook се конкурира за онлайн реклами с Google, който търсачка № 1 в света и генерира около 38 млрд. долара приходи за миналата година. Рекламите при търсене на Google, които се появяват заедно с резултатите от търсенето са считани за едни от най-ефективните средства за маркетинг.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити