Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Служители от водещи компании ще се учат на отговорно потребление
На Световния ден на потребителя, 15 март, Българската мрежа на Глобалния договор на ООН (БМГД) стартира тазгодишното издание на своята програма „Отговорният избор”. Под мотото “Едно има значение”, инициативата се стреми да формира активна позиция в гражданите като изгради в тях самочувствието, че техните ежедневни постъпки и избори имат значение.
Началото на програмата бе дадено през 2015 г. от 6 компании инициатори – Овергаз Инк. Софарма АД, ТехноЛогика ЕАД, КонтурГлобал Марица Изток АД, ВУЗФ и Мобилтел АД, с участието на изпълнителния директор на Глобалния договор на ООН, г-н Георг Кел.
„Отговорният избор“ е част от Стратегическия план 2015 + на БМГД, представен в началото на март тази година, за работа по Целите на ООН за устойчиво развитие и по-конкретно е в изпълнение на една от тях, обвързана с отговорното потребление. Програмата включва вътрешно фирмени обучения на служители в два основни модула: „Отговорният потребител“ и „Правата на потребителя“, разработени от специалисти в областта. В следващите издания е планирано да се добавят и развият темите за информираният потребител, за фирмата като потребител, за ролята на подвеждащата реклама и гражданското образование. Интересът и активността в проведените пилотни обучения доказват значението и мястото на тези теми в обществото, както и необходимостта от допълнителна информация и разяснение.
„Формата на демокрацията във всекидневието се изразява в това, че когато купуваме една стока, ние гласуваме за този производител, за това качество, за този продукт. Всеки от нас прави един свой отговорен избор, купувайки едно или избирайки друго. И това е най-елементарният акт на отговорен избор, който правим всеки ден.”, коментира Огнян Траянов, председател на Българската мрежа.
С програмата „Отговорният избор“ Българската мрежа на Глобалния договор на ООН се стреми чрез прозрачност в отговорното производство и предлагане от страна на компаниите, да покаже на потребителите, че със своето поведение и покупки те имат силата да променят производствените практики, да управляват „модата”, налагана от рекламодателите и да възпитават култура на анти-консумеризъм у себе си и младите хора.
Световният ден на потребителя, 15 март е повод Мрежата да покани всички компании, които припознават ценностите на инициативата, да се включат в нея. Програмата ще бъде представена на 25 март и е отворена за всички компании, независимо дали са членове на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.