Собственикът на Gucci съди Alibaba за продажба на ментета

Собственикът на Gucci съди Alibaba за продажба на ментета

Собственикът на Gucci съди Alibaba за продажба на ментета

Френската компания Kering SA, която притежава луксозните брандове Gucci, Balenciaga, Yves Saint Laurent и др. заведе иск във федералния съд в Манхатън срещу китайския онлайн гигант Alibaba, обвинявайки го, че създава условия за продажба на ментета на марките,  пише The Wall Street Journal.

Това е втори иск на Kering към Alibaba. Първият бе подаден през юли, 2014 г. малко преди Alibaba да излезе на борсата. Две седмици по-късно обаче Kering отзова жалбата си след като договори с Alibaba взаимно сътрудничество с цел ограничаване на предлаганите фалшиви стоки под знака на марките, собственост на френската компания.

В новия си иск Kering заявява, чеAlibaba поощрява търгуващите с ментета като им предоставя маркетингови и логистични услуги на платформите си Alibaba.com, AliExpress.com и Taobao. Нещо повече, твърди Kering, китайският онлайн търговец дори директно подпомага предлагането на фалшификати на известни брандове. В частност, при търсене по ключова дума Gucci на платформата  Alibaba.com , автоматично се появяват и предложения за разглеждане на резултати по ключови думи Cucchi и Guchi, прехвърляйки потребителите на страници с ментета, посочват от френската компания, завела иска. Конкретно се посочва и че фалшификат на Gucci може да бъде купен от онлайн платформите на Alibaba на цена между $2 до 5, докато оригиналът струва не по-малко от $800.

От своя страна, от Alibaba заявяват, че са готови да докажат, че обвиненията са неоснователни, предава агенция Bloomberg.

Количеството на фалшификатите, предлагани от платформите на Alibaba, е нараснало от 80 млн през 2012 г. до 130 млн през  2014 г., пише Reuters. Около 2000 души са ангажирани да се занимават само с разкриването и предотвратяването на продажбите на ментета през китайския онлайн магазин. Само миналата година, компанията е похарчила около $16 млн. за тайни покупки на стоки за проверка на оригиналността им, коментира Ни Лян, който отговаря за борбата с търговията с фалшификати в Alibaba.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ