Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Топ 100 на най-скъпите марки в света
Световните технологични лидери Apple и Google изпревариха Coca-Cola в рейтинга на най-скъпите брандове на планетата, съобщава The New York Times. Изданието се позовава на актуалното изследване на консултантската компания Interbrand.
Стойността на производителя на iPhone, iPod и MacBook е нараснала с 28% през 2013 г., което изстрелва Apple на върха на класацията на най-скъпите брандове. В актуалния рейтинг марката е оценена на $98, 316 млрд.
С още по-високи темпове на ръст за тази година (34%), интернет-гигантът Google се нарежда на второ място с оценка на бранда $93, 291 млрд.
Досегашният лидер Coca-Cola заема почетното трето място със стойност на бранда $79, 213 млрд. Цената на бранда е отбелязала само 2% ръст, сочи проучването на съставителя на класацията.
В първата петица на най-скъпите брандове в света влизат още IBM с 4% ръст на цената и Microsoft (+3%). Следват ги General Electric със 7% поскъпване на марката, McDonald's (+5%), Samsung (+20%), Intel, където е регистриран спад в цената с 5% и Toyota със17% нагоре.
Зад японския автомобилен производител изостават Mercedes-Benz със стойност на марката $31, 904 млрд. и 6% поскъпване и BMW, заемащи съответно 11 и 12 позиция в класацията.
Disney е на 14.място с цена 28, 147 млр. долара, а Gillette се класира на 16 позиция с цена $25, 105 млрд. Най-скъпият моден бранд Louis Vuitton е с цена $24, 893 млрд., което му позволява да застане на 17 място, но прави впечатление, че по петите му е масова марка като H&M, класирана на 21 място с цена $18,168 млрд.
Сред първите 30 са и Nike с цена $17, 085 млрд., Ikea ($13, 818 млрд.), еBay ($13, 162 млрд.), Pampers ($13,035.) и Kellogg's ($12, 987млрд).
Eто и как изглежда Топ 10 на най-скъпите марки в света според класацията на Interbrand:
1. Apple — $98,316 млрд.
2. Google — $93,291 млрд.
3. Coca-Cola — $79,213 млрд.
4. IBM — $78,808 млрд.
5. Microsoft — $59,546 млрд.
6. General Electric — $46,947 млрд.
7. McDonald's — $41,992 млрд.
8. Samsung — $39,610 млрд.
9. Intel — $37,257 млрд.
10. Toyota — $35,346 млрд.
Interbrand определя кои са топ марките в света, въз основа на поредица от фактори, вклчително приходи на всяка от изследваните глобални компании, присъствие в дигиталните и традиционни медии, степен на популярност в чужбина и реализация спрямо конкуренцията в индустрията. Традиционната годишна класация на изследователската маркетинг фирма е сред най-цитираните от медиите по света. Изследвания я посочват за най-достоверна, по мнение на изпълнителните директори.В анализа си Interbrand обозначава като марки със забележително представяне Apple, Google, Amazon, Facebook и Prada, които се изкачват значително напред в класацията спрямо позицията им от 2012 г.
Пълният списък Топ 100 е, както следва:
1. Apple
2. Google
3. Coca-Cola
4. IBM
5. Microsoft
6. General Electric
7. McDonald's
8. Samsung
9. Intel
10. Toyota
11. Mercedes-Benz
12. BMW
13. Cisco
14. Disney
15. HP
16. Gillette
17. Louis Vuitton
18. Oracle
19. Amazon
20. Honda
21. H&M
22. Pepsi
23. American Express
24. Nike
25. SAP
26. IKEA
27. UPS
28. Ebay
29. Pampers
30. Kelogg's
31. Budweiser
32. HSBC
33. J.P.Morgan
34. Volkswagen
35. Canon
36. Zara
37. Nescafe
38. Gucci
39. L'Oreal
40. Phillips
41. Accenture
42. Ford
43. Hyundai
44. Goldman Sachs
45. Siemens
46. Sony
47. Thomson Reuters
48. Citi
49. Danone
50. Colgate
51. Audi
52. Facebook
53. Heinz
54. Hermes
55. Adidas
56. Nestle
57. Nokia
58. Caterpillar
59. Axa
60. Cartier
61. Dell
62. Xerox
63. Allianz
64. Porsche
65. Nissan
66. KFC
67. Nintendo
68. Panasonic
69. Sprite
70. Discovery
71. Morgan Stanley
72. Prada
73. Shell
74. VISA
75. Tiffany & Co.
76. 3M
77. Burberry
78. MTV
79. Adobe
80. John Deere
81. Johnson & Johnson
82. Johnnie Walker
83. KIA
84. Santander
85. Duracell
86. Jack Daniel's
87. AVON
88. Ralph Lauren
89. Chevrolet
90. Kleenex
91. Starbucks
92. Heineken
93. Corona
94. Pizza Hut
95. Smirnoff
96. Harley-Davidson
97. MasterCard
98. Ferrari
99. Moet & Chandon
100. GAP
Повече подробности за всеки един от посочените брандове в списъка можете да разберете от първоизточника тук.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.